• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hittar inte säkringsdosa

F

F.d. 55287

Guest
Hej.

Har fått akuta problem med att parkeringsljusen fram, positionsljusen och bakljusen inte fungerar, bromsljusen och alla andra lycktor fungerar.

Är det någon som vet vart säkringshållarna sitter i en Fiat ducato 130 multijet -07.
Ska finnas tre stycken hittar bara två, en vid förarens vänstra knä under instrumenten och en i motorrummet, det ska enligt instuktionsboken finnas en säkringsdosa i dörrstolpen vid höger framdörr, den ska innehålla säkringar för parkerinsljus 10 ampere
men i vår bil finns endast två säkringar i det utrymmet(en 2 ampere och en 30 ampere).

Hälsningar
Kaj
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Hittar inte säkringsdosa

Inte på vår bil, finns inga säkringar I höger stolpe.
Nere till vänster om ratten finns och framme till vänster i motorrummet.
Har bytt ut alla 7,5A säkringar till vänster om ratten, nu fattas bara att byta en lampa.
Problemet löst.

Jojje
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Hittar inte säkringsdosa

Säkringar som instruktionsboken säger ska sitta i höger stolpe ; är placerade under passagerarsäte . ( åtminstone i vår bil och jag vet i flera andra bilar )
 
Toppen