• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Here navigation

B

Bengt & Gunni

Guest
Jag har använt Here navigationsapp på en iPad under en tid,och tycker att den fungerar riktigt bra.Ska man ha hela europa tar den mycket minne så jag har plockat ut dom områden jag behöver.Nu ser jag att det finns kartuppdateringar men om jag markerar uppdatera alla kartor så upphör uppdateringen efter 1%.Fungerade bra att uppdatera på min iPhone men där har jag bara sverigekartan.Ska man behöva avinstallera och ladda hem igen?
Bengt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kan det bero på att Tysklands och Frankrikes kartor är på drygt 1,2 GB och tar tid att ladda ned?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag laddade ned de nya kartorna till Here och även om det går långsamt funkade det bra.
Det är kanske onödigt att ladda ned halva Europa varje gång kartorna uppdateras så nu nöjer jag mig med Sverige och laddar ned övriga länders kartor endast vid behov.
Appen funkar bra i sin enkelhet men har inte alla inställningar och funktioner som betalapparna. Garmin slutar med sin Navigon kanske beroende på att gratisapparna blir allt bättre?
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Jag har laddat ner delar av Tyskland o Frankrike.Appen tar totalt 2,87 GB.Har idag provat att ta bort alla kartor o ladda ner på nytt.Kvarstår markering om uppdatering.Men när jag trycker uppdatera alla kartor upphör uppdateringen efter 1%.Kan det ha nån betydelse att jag inte uppdaterat min Ipad till iOS11?Jag har avstått från det eftersom det verkar som man då inte kan använda iGO Primo.Vill helst ha den kvar eftersom
den trots avsaknad av uppdateringar fungerar väldigt bra.
 
Toppen