Here navigation

Tråd startad i 'Navigering' av Bengt & Gunni, 30 Juni 2018.

1. Bengt & Gunni

Bengt & Gunni HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2511
    Jag har använt Here navigationsapp på en iPad under en tid,och tycker att den fungerar riktigt bra.Ska man ha hela europa tar den mycket minne så jag har plockat ut dom områden jag behöver.Nu ser jag att det finns kartuppdateringar men om jag markerar uppdatera alla kartor så upphör uppdateringen efter 1%.Fungerade bra att uppdatera på min iPhone men där har jag bara sverigekartan.Ska man behöva avinstallera och ladda hem igen?
    Bengt

2. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    3172
    Kan det bero på att Tysklands och Frankrikes kartor är på drygt 1,2 GB och tar tid att ladda ned?

3. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    3172
    Jag laddade ned de nya kartorna till Here och även om det går långsamt funkade det bra.
    Det är kanske onödigt att ladda ned halva Europa varje gång kartorna uppdateras så nu nöjer jag mig med Sverige och laddar ned övriga länders kartor endast vid behov.
    Appen funkar bra i sin enkelhet men har inte alla inställningar och funktioner som betalapparna. Garmin slutar med sin Navigon kanske beroende på att gratisapparna blir allt bättre?

Lantvallen och kersa gillar detta.
  4. Bengt & Gunni

Bengt & Gunni HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2511
    Jag har laddat ner delar av Tyskland o Frankrike.Appen tar totalt 2,87 GB.Har idag provat att ta bort alla kartor o ladda ner på nytt.Kvarstår markering om uppdatering.Men när jag trycker uppdatera alla kartor upphör uppdateringen efter 1%.Kan det ha nån betydelse att jag inte uppdaterat min Ipad till iOS11?Jag har avstått från det eftersom det verkar som man då inte kan använda iGO Primo.Vill helst ha den kvar eftersom
    den trots avsaknad av uppdateringar fungerar väldigt bra.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.