• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Helförsäkrad eller ej

karwis

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2024
En undran, måste husbilen vara helförsäkrad så länge man har lån på den? Är det något som bankerna kan kräva? När husbilen är 10 år och man har husbilslånet på 15 år kanske det känns lite onödigt med helförsäkring.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Helförsäkrad eller ej

Utan att veta så antar jag att bankerna kräver att deras pant är säkrad på något sätt. Men en 10 år gammal husbil är ju fortfarande värd väldigt mycket pengar. Det måste kännas surt att lägga den i diket och inte ha någon försäkring.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Helförsäkrad eller ej

OM!!det händer något så blir en liten skada ofta väldigt dyr man kan få byta en hel sida plåt tex,eller lacka om stora partier då springer det snart iväg 10-15 tusen då är det skönt att bara behöva bet självrisken, men det är klart att har man redan en risig bil , då kan det väl kvitta,hälsningar Lasse,
 
Toppen