• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Heder åt genomtänkt konstruktionsarbete.

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Jag är tacksam att teknikerna på Kabe tänkte till, innan det satte ihop vår bil.
Var urbota klantig och drog sönder avloppet i duschen då det "var så trögt" .
Det hände i samband med att jag skulle fylla på spolarvätska i avloppet inför vintern.
Tänkte ju inte på att det var plast....o det var redan kallt- kanske redan frusit, trots låg värme påslagen.
Tänkte mig att nog detta blir en dyr historia. ..troligen demontering av hela duschgolvet och troligtvis nytt sen eftersom det är limmat och bara blir bitar kvar...
Jag hade in bilen på Bossings för att få hjälp med att byta däck, då jag bad dem räkna på vad det skulle kosta att byta avloppet.
Då bilen då ändå var upphissad kontrollerade de problemet.
Kabe hade monterat en lucka underifrån för detta ändamål.
Fantastiskt tycker jag.
Räkningen översteg därför knappt 300 för bytet av avlopp - inklusive material.
Det känns som en bingovinst jämfört med vad jag föreställt mig.
Bossings bodelservice berättade för mig att de på andra bilar fått byta både golv och väggar i dusch.
Vi var missnöjd med vår nya bil vi köpte 2015, med alla dess fel - framför allt alla el problem till följd av nytt databaserat elsystem.
Men så här snart 2 år senare ser vi det ljusare. Kabe, Fritidscenter i Göteborg (där bilen köptes) samt Bossings har verkligen försökt hjälpa oss och det känns äntligen som att vi på allvar kan börja nyttja bilen utan att irriteras över något.
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Sv: Heder åt genomtänkt konstruktionsarbete.

Vad hade ni för typ av elfel?
Vi har en Kabe TM 740T, 2015, och hade flera fel på bodelspanelen under ett års tid. Ända tills Bossings hittade felet. Det var helt enkelt signalkabeln/datakabeln som blivit klämd i en kabelavlastning. Lätt att fixa och nu fungerar allt klockrent.
Kul att höra att det var så smidigt att byta duschavlopp!
 
Toppen