• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HDR-fotografering

T

Teddi

Guest
Sv: HDR-fotografering

hej knarre,, makalöst vackra bilder de blir, de ser ju precis ut som målningar,, ,ska själv köpa en ny kamera i nästa vecka,,

priset på din kamera??teddi,,,
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: HDR-fotografering

Mycket fin exponering. Själv har jag både Canon, Sony och Olympus, men ingen av dom har HDR, så nu blir det kanske att öppna plånboken igen, jag tackar för tipset
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: HDR-fotografering

Jag brukar gilla Knarreviks åsikter om det mesta förutom givetvis hans vurmande för gangsterbilar, fortkörning och övertro på elektroniska prylar i dagens bilar som ska kompensera för dagens bilförares brist på just kompetens, men när det gäller HDR-fotografering så är jag tveksam! Ibland blir effekterna lite väl våldsamma och bilderna lite väl dramatiska, tycker jag men det är väl bara ovana och långsam inrättning i ledet, kanske!

Jappe
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: HDR-fotografering

Jag brukar gilla Knarreviks åsikter om det mesta förutom givetvis hans vurmande för gangsterbilar, fortkörning och övertro på elektroniska prylar i dagens bilar som ska kompensera för dagens bilförares brist på just kompetens, men när det gäller HDR-fotografering så är jag tveksam! Ibland blir effekterna lite väl våldsamma och bilderna lite väl dramatiska, tycker jag men det är väl bara ovana och långsam inrättning i ledet, kanske!

Jappe

Du har helt ret Jappe, HDR ligner inta virkligheden :) dog er det snyggt at se på, men om man kom til stället, ville man blive ledsan, for hvor er farverne :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: HDR-fotografering

Jag brukar gilla Knarreviks åsikter om det mesta förutom givetvis hans vurmande för gangsterbilar, fortkörning och övertro på elektroniska prylar i dagens bilar som ska kompensera för dagens bilförares brist på just kompetens, men när det gäller HDR-fotografering så är jag tveksam! Ibland blir effekterna lite väl våldsamma och bilderna lite väl dramatiska, tycker jag men det är väl bara ovana och långsam inrättning i ledet, kanske!

Jappe

Jo, HDR-bilder passar inte till alla motiv men det är kul att prova. Eftersom kameran kan fixa HDR i 4 olika lägen kan man hålla sig till läge 1 där det knappast märks mer än att det blir bättre teckning i skuggpartierna.

Beträffande fortkörning och bilar så håller jag mig på mattan eftersom jag numera kör miljöbil som inte presterar några hisnande hastigheter. Däremot har jag svårt att komma ihåg hastighetsbegränsningen på okända vägar så där tar jag hjälp av min iPhone, iPad och iGo Primo för att slippa "extraskatt". Om alla skulle följa mitt exempel fick man väl höja vägskatt eller moms.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: HDR-fotografering

Det är ett givande inslag att fotografera att vädja till andras förståelse.
Behandling av bilden precis så - kunst.
Anders välmenande är definitivt inte negativt - om än mycket uttrycksfulla.
Friheten att hitta gåvor är en nödvändighet.
Vi bör alla vara glada - även om jag inte tycker om färgerna.
Tack Anders.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: HDR-fotografering

Mycket fina bilder!! Vad är det taget med för kamera??
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: HDR-fotografering

Vid sådan här fotografering med både interiör och exteriör i motivet så är ju HDR-tekniken väldigt bra, det måste jag tillstå! Kanon!

Jappe
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: HDR-fotografering

Ok, är det bara HDR som skapar det fina ljuset, ser ut som bilderna är fixade i photo shop.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: HDR-fotografering

Kul att se lite fina foton iallafall! Synd man kommit av sig med fotandet på senare tid, när man har utrustning.
 
Toppen