• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Vi har aldrig tidigare varit i Tingsryd, däremot i Ngorongoro flera gånger :)

Av en ren tillfällighet passerade vi idag, just Tingsryd för första gången. Efter att ha följt den här tråden var vi tvungna att stanna, titta och nu blev det också fotografering av platsen.

Det visade sig att man viker av huvudvägen, passerar skylten "camping"

PA114306.JPG

Sedan finns det grusplanen till höger och asfaltsparkeringen till vänster

PA114304.JPG

För oss var det ingen tvekan, det kändes som det var campingens parkering. Det var ingen väg som fortsatte någon annanstans, nej det blev parkering och sedan bommen.

PA114311.JPG

Det var mycket nära bommen man parkerade.

Kan bara säga, att vi skulle aldrig komma på idén att parkera och övernatta på den parkeringen, kan inte uppfattas på något annat sätt än som en ren provokation!

Detta är inget beteende som arbetar för oss husbilsåkare. Vad kan vi uppnå genom att protestera? Troligen att det blir dagsparkering på platsen.

Självklart skall campingägarens agerande fördömas eftersom han tar betalt för en plats som han varken äger eller arrenderar. Men det berättigar ju inte att vi skall provocera.

Kan inte förstå varför man skall stå där och provocera, eftersom vägverket visade sig ha en väldigt fin rastplats någon km söderut.

Carola o Tommy
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Såsom jag känner Teddi är ju det minsta jag kan säga att han är snål, stort hjärta o medkänsla som han gärna delger andra har han, ibland för snabbt kanske men ändock en person som alltid vill alla väl.

Den här campingägaren i Tingsryd känner jag inte men låter ju som snålvattnet har runnit igenom här också.
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

"Vem blir impad på 17 år som egen företagare och vad har det med detta att göra ??????"
Inlägget gäller ju en egen företagare, och om detta har teddi en gedigen kunskap som campingägaren tydligen inte har.

Trevlig helg alla


Ok då lyfter jag på hatten !!!! Visste inte att han hade en gedigen kunskap som företagsledare. Var kan man läsa om det ??? Vilken camping hade han ???
Om det nu har något med tråden att göra.
Som sagt no hard feelings, men kom inte fram med en massa sk______t.
Finns nog en hel del företagare på detta forum, utan att behöva blåsa upp sig för det. Man står väl inte över någon annan föra det ????:yes::wub::wideeyed:

Många är det på detta forum och lika många synpunkter på saker och ting.
Det får man ju räkna med. Man är ju inte mindre värd bara för att man inte håller med dem som man kanske bör hålla med. Måster ju ändå vara utvecklande med nya input ibland, eller ???
Kolla bara på alla svar, eller dem flesta svar i denna tråd, inte så många nya som säger vad man tycker. Man rättar sig helt enkelt in i leden när vissa svar är lag, eller vad man bör tycka.
Till trådskaparen kan jag bara säga, strongt gjort !!!!
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Nu är väl det som så hur någon kan försvara en sk kallad företagere till att ta ut en olovlig avgift på en parkeringsplats ?

Det tycker du är rätt eller fel stefan ?
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Nu är väl det som så hur någon kan försvara en sk kallad företagere till att ta ut en olovlig avgift på en parkeringsplats ?

Det tycker du är rätt eller fel stefan ?


Som jag avslutade med till trådskaparen, strongt gjort . Om du inte förstår det kan jag inte hjälpa dig med svar. Sorry.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

ok..inte du heller....men tack för ditt svar
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

"Finns nog en hel del företagare på detta forum, utan att behöva blåsa upp sig för det. Man står väl inte över någon annan föra det ????"
Ingen uppblåsning. Har man haft ett yrke i sjutton år har man väl lärt sig någonting?
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

På tal om trådskapare var tog hon vägen.?:confused:
 
T

Teddi

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

ja får väl tacka en gammal???:p:p fiskekompis för reealy fakta, tack pekka,,
,ja bjuder på mitt gamla företagande,,detta är historia,,men livet måste gå vidare,,ock under dom förutsättningar sätter ja pennan,,

som ja sagt innan,,detta är ingen bragd,,vi är snart 10.000 medlemmar,,hur skulle vi kunna dra åt samma håll?? det går inte,,en omöjlighet,,just därför samlar jag ihop dessa goa gubbar som man kanske kan åtnjuta nöje med i framtiden,,

detta ämne är inte på nåt sätt priviligierat för mej,,så mycke värre ,,
det är självklart!! men vi löser inte ens detta på ett relevant sätt,,
'
kan detta bero på mänga olika åsikter,,absolut,,inga problem,,

det klämmer på att vi kan inte tillsammans som grupp dra åt ett håll,,
jag går inte iland med detta så dj--la enkelt är det,,
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

ok stefan..taget o accepterat..ha en bra kväll du också
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Nu var jag inte med riktigt. Det var väl inte Monica som skapade denna tråd.?
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Det var väl Gärd o Bertil,som startade tråden och måste säga, att det ligger otroligt mycket i överskriften, till denna tråd. Tyvärr.

mvh

stig. B.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Det kanske blir ett uppsving för turistnäringen i Tingsryd om fler börjar och vallfärdar till brottsplatsen.
Tommy R
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

och måste säga, att det ligger otroligt mycket i överskriften, till denna tråd. Tyvärr.

mvh

stig. B.

vore ju trevligt med en förklaring till att du tycker så
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Hallå web!

Jag ser gärna att någon släcker ner den här tråden nu. Trådskaparen är inte längre tillgänglig och tråden är på väg in i en rejäl loop! Den tillför ingenting längre, mer än fördjupad konflikt mellan olika ståndpunkter. Tråden är helt enkelt inte längre konstruktiv, utan skadar mer än den tillför.

:-/<rister
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Flera har krävt att denna tråd skall stängas, både här i själva tråden och via mail. Efter att nu ha läst igenom den är jag benägen att hålla med. Det tycks som att den gått i stå och trådskaparen har inte hörts av. Därmed stängs tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen