• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Hej Monika jag förvarar ej honom med vad han gjort, men för mig är det tabu att parkera utanför en camping. Likvärdigt med att gå på Mc donalds o hämta käk o sedan sätta sig på en annan uteresturang.
Hoppas du vågar komma till oss:twitcy:Susanne

Vet inte om jag vågar det! Haha
Lite skillnad tycker jag då en restaurang inte tillhör allmänheten.
Nu ligger inte denna parkeringen alldeles vid inkörsbommen till campingen. Det mest avgörande är tycker jag, att jag inte snyltat med gratisservice på campingen. Förstår inte riktigt varför inte jag ska kunna parkera här på samma villkor som andra bilister. Jag tar ju ingen inkomst från honom för jag hade inte tänkt köra in på campingen ändå. Däremot pratade jag med honom, när jag var och betalade för duschen, om att återkomma och checka in ett dyg eller två för att köra en tvättmaskin. Självklart mot betalning. Detta var han positiv till och hälsade oss välkomna när helst vi ville för campingen är öppen året runt.
Ärligt talat så vet jag inte vad som hände med honom, för han var jättetrevlig innan torsdagskvällens utbrott.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Visa bilaga 61655

Varför inte välja denna plats finns i ställplatslistan?

Förmodligen vår det något på campingen som lockade.

Hade Lars

När vi kompå onsdagskvällen (sent pga av olycka på vägen) tog vi första parkeringen vi hittade.
kan du vara snäll och specifiserra vad det skulle vara som lockade???

Monica
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Hej Monika jag förvarar ej honom med vad han gjort, men för mig är det tabu att parkera utanför en camping. Likvärdigt med att gå på Mc donalds o hämta käk o sedan sätta sig på en annan uteresturang.
Hoppas du vågar komma till oss:twitcy:Susanne
He,he får man ta med sitt eget segelflyg till dig Susanne? (skämt):):)
Mvh
Pilot
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Vi har ej segelflyg här, banan för kort och många andra plan landar här. Och det kostar inget o landa och ej heller att campa eller parkera här.:swoon: Jag fattar vinken.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Vi har ej segelflyg här, banan för kort och många andra plan landar här. Och det kostar inget o landa och ej heller att campa eller parkera här.:swoon: Jag fattar vinken.

Kommer och hälsar på så småningom!:)
Ha de
Mvh
Pilot
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Troligen vanligare än man tror att campingägarna anser att marken i anslutning till campingen står till deras förfogande.
Inte allt för länge sedan en campingägare i Lysekil fick bakläxa av kommunen när han använde kommunens mark.

Skulle förresten som en del andra aldrig ställa mig utanför en camping.

Men frågan i det aktuella fallet är ju fortfarande om campingägaren i Tingsryd hade laglig rätt att ta ut en avgift på en kommunal parkering.

OBS. ej journalist. :)
 
F

F.d. 3337

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Tycker att många som svarat i denna tråd är ute och cyklar.

Skjut inte budbäraren skrev jag i ett annat inlägg som gällde campingen i Gränna där husbilsfolk står utanför campingen och på kvällen står och väntar på att nån skall öppna dörrarna så att de kan smita in och ta en gratis dusch, i den tråden fick jag kritik för att jag tagit upp ämnet och även i detta fall så börjar ni jaga trådskaparen istället för att diskutera problemet.

Lägg ner diskussionen om vem som gjort eller sagt vad och kom till pudelns kärna istället.

I Sörmlands Nyheter för någon vecka sedan så skriver en camingägare och ägaren av en ställplats í Oxelösund att dom vill att kommunen ska ta tillbaka förbudet att övernatta i husbil på kommunens parkeringar därför att flera husbilsåkare står på gatis parkeringar och sedan smiter in på anläggningarnas servicestationer, tydligen har några som stått på ställplatsen rykt ihop med snikarna.

Det är dax att börja tänka i andra banor för ingen "tycker synd om oss" för att vi måste betala för att stå över natten, snarare tvärt om. Folk är trötta på tjafset om vi parkerar eller campar och på att vi står på barrikaderna och skriker om vår rätt att stå gratis där vi vill och att det är billigare och bättre i Tyskland.

Om det fortsätter som idag är det snart bara campingplatser som kommer att finnas att övernatta på, så varva ner tjafset innan det är för sent.

Hasse
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Lägg ner diskussionen om vem som gjort eller sagt vad och kom till pudelns kärna istället.

"pudelns kärna" i den här frågan är väl om campingägaren i Tingsryd hade rätt att ta ut en avgift av någon som parkerar på kommunens P-plats.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Skjut inte budbäraren????
1. Budbäraren kan inte svara på elemäntära raka frågor
2. Budbäraren är vän med föremålet för tråden = ej partisk i sammanhanget

För övrigt, vi är enskilda individer och måste därefter ta ansvar för våra handlingar.
Jag själv har en husbil med toa,dusch, vatten värme, el (solceller, elverk) jag behöver inte campingarna utan en bra plats att stå på för att utnyttja min hobby, ibland tar vi in på "betal ställplats" och då kostar det max 150 kr/ dygnet helt skäligt tycker jag.

Därför förstår jag inte de som "snikar" sig in på campingarnas hygienavdelningar..saknar de ovan nämnda faciliteter i sina husbilar??

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Enda parkeringen/parkeringar som finns är den asfalterade utanför restaurangen coh grusplanen vi stod på. Han har ALDRIG haft tillstånd att ta avgift där, det fanns inga skyltar som upplyste om att det var avgiftsbelagd ställplats, Jag förstår inte varför vissa så ivrigt vill försvara denna kriminella handling. Han har ju faktiskt gjort fel!
Men Rolf o Monica förklara VART det står att det är just den parkeringen som ni menar som avses på Hemsidan. Jag har läst x antal ggr, men även om det bara finns en parkering så finns det forfarande inga bevis på att det är just den parkeringen.
Inse att det inte finns någon information om det, det står ingen information vart denna p-plats är. Eftersom vi inte är överens om speciellt mycket så måste ni väl ändå kunna erkänna att den informationen saknas. Eller måste ni ha rätt trots att infon saknas?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Men Rolf o Monica förklara VART det står att det är just den parkeringen som ni menar som avses på Hemsidan. Jag har läst x antal ggr, men även om det bara finns en parkering så finns det forfarande inga bevis på att det är just den parkeringen.
Inse att det inte finns någon information om det, det står ingen information vart denna p-plats är. Eftersom vi inte är överens om speciellt mycket så måste ni väl ändå kunna erkänna att den informationen saknas. Eller måste ni ha rätt trots att infon saknas?

Du menar att det finns en parkeringsplats på campingens område, ägd eller arrenderad av campingen!? OCH att Rolf och Monica inte stod på en allmän parkeringsplats på kommunens mark?

Jappe
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Det skulle vara kanon om Tingsrys Kommun granskade detta som ett ärende, där en privat näringsidkare har tagit ut parkeringsavgift på mark som han uppenbarligen inte arrenderar eller förfogar över.

Förhoppningsvis kommer de då fram till att han blir ersättningsskyldig till Kommunen av en ganska ansenlig summa.

Den som gapar efter mycket....

//Tommy
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Decker

Och det är poliserna i Husbilsklubbens ansvar att reda ut?

Hasse

Kan faktiskt inte se den allra minsta anledning till varför man inte får varna andra för en förmodad brottslig handling.
Tvärtom är jag tacksam för alla tips och råd som man kan hämta på forumet även om det är frågan om oegentligheter. Som tur är är de relativt få.

Skulle jag har blivit utsatt för krav av campingägaren i Tingsryd skulle jag troligen ha betalat avgiften för att därefter låta "riktiga poliser" reda ut lagligheten i förfarandet.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Varför ägna sig åt hämdlystnad, du är väl inte drabbad? F.ö. enligt ett inlägg här kommer han ju antagligen att få lov att ta ut ställplatsavgift i fortsättningen, då blir ju allt o.k.
den som vill ha en ställplats med tillgång till alla faciliteter får en bra ställplats där! :)

ps. Syftar på inlägg Nr 98!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen