• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 13449

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Det stod tydligt tidigare att det kostade 175 kr utan el påparkeringen. Är nu borttaget!

Bif. den kopia jag tagit på hemsidan efter campingvärdens besök hos oss. Läs det rödmarkerade:
Husbil

Ställplats på parkeringen utan el 175 kr
Plats inne på campingen, med el, ordinarie pris.

Cykel + tält utan el 175 kr

Jag har läst men det står inte vart denna parkering är o anledningen att han tagit bort det är kanske att han stängt Den delen för säsongen.
Ja visst låter det befängt men det låter flera andras inlägg oxå o man ska väl lägga sig på samma nivå.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Montreal, jag kan i nuläget bara citera Kenth´s kommentar, för den är ju detta som i själva verket satte i gång tråden..

"
Eftersom vi får parkera på alla parkeringsplatser och duscha i alla duschar som vi blir insläppta på och betalar för så tycker jag nog intresset ligger på dom 175:- som campingägaren har lurat till sig från icke ont anande parkerare."



Kenth

Jag struntar faktiskt i de 175:- kronorna, men jag stör mej mycket mer på den inverkan det har på vårt rykte som "resande" folk i allmänhet. Sådant här gör ju inte att en kommun längtar efter oss som besökare och bygger en ställplats, utan snarare ställer de ju sig bakom sin näringsidkare och säger: Husbilsfolk, dom är bara besvärliga, sätt 8 timmars tid och bommar på alla parkeringar så slipper vi dom!? :confused:
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jag fastnade för uppgiften om journalist i det inledande inlägget i denna tråd. Efter lite sökningar på nätet hittade jag ingen journalist Gärd Fors men namnet Gärd och Bertil Fors genererade en hel del andra träffar som jag dock inte kan härleda till någon yrkesutövning som journalist. Men att vara utbildad journalist behöver ju inte betyda att man jobbar som sådan men då kan jag undra varför just denna uppgift inkluderas i inlägget. Är det för att försöka lägga någon sorts tyngd bakom sina ord? Eller skulle ordet journalist borga för en högre sanningshalt eller objektivitet? Det senare motsägs ju i så fall av trådskaparen själv längre ner i tråden.

Det skall bli intressant att se hur detta med de 175 kronorna för en fri parkering som campingägaren felaktigt tagit ut löser sig. Kanske journalisten kan gräva lite djupare i detta och utröna hur många betalnde det rör sig om, hur dessa kan få tillbaka sina onödigt erlagda avgifter och om detta är ett vanligt fenomen i Tingsryd, Småland och Sverige i stort. Det kan ju bli en grannlaga uppgift som säkert kan resultera i en intressant tidningsartikel (och kanske förstahandsuppgift här på forumet).

Är de denna Gerd Fors? eller vem är de ?
Gjuteriet i Tingsryd AB - Gärd Fors - Mynewsdesk
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Goggla"Bertil Fors Tingsryd".
 
F

F.d. 26456

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Goggla"Bertil Fors Tingsryd".

I detta fall var det inte Bertil Fors som gjorde inläggen utan hans hustru (dvs undertecknad) Gärd Fors.

MVH
Gärd
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jag börjar fundera på om jag skall vända mig till massmedia och få hjälp med att få detta utrett.
Kanske är bästa sättet.

Monica

gör detta monica,,vi hjälper till om de behövs,,

ugglarps camping omigen,,de e inte klokt:p,ett arrende av kommunen,
,men denna gång ett privat initiativ,han äger marken,,han satsar,,vi hjälper till,
campingen blir snuvad av vad dom trodde var det självklara,,att peka in oss på denna camping,,ligger nästan vägg i vägg med varandra,,en valmöjlighet som så mycket efterfrågas,,även #kackerlackor#ska känna sej välkomna,,:D
ja önskar stort lycka till styrelsen,,ock hoppas på mer samarbete med kommande privata aktörer,,ja vet att dom finns!! hejs,,ove,,
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Om det nu är så intressant läsning lägg upp infon eller strunta i att skriv. Ser inte att ditt inlägg gjorde klubben en tjänst.
Hej!

Tror att han menade att det inte var så svårt att få tag på informationen om familjen Fors mvh Anette vid tangenterna
 
F

F.d. 26456

Guest
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Hej!

Tror att han menade att det inte var så svårt att få tag på informationen om familjen Fors mvh Anette vid tangenterna

Du har nog så rätt, men frågan är vilken information man då syftar på?
Massmedias eller JK och JO?
Har man sagt A så kanske man ska fortsätta med B eller...?

MVH
Gärd
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Min tanke var bara att det var inte så svårt att googla på Gärd Fors och få upp Tingsryds.Nytt.se med tanke på journalist "spåret", den andra om Bertil läste jag faktiskt inte(skämmes!), men hoppas du förstår vad jag menar...
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Gärd..

Jag kan än mer som individ begrunda, även fundera på vad du hade för mening med ditt första inlägg?

Du har på intet något vis fått något positivt uträttat, (enl. min personliga åsikt)
inte heller kan ditt inlägg; i största procentuella del ses som givande...

Gärd, Är detta det du kallar en god journalistik? Eller har Ditt inlägg Inte med
ditt yrkesämbete något att göra? Om så fall, kanske man inte heller bör hänvisa till dito!

I övrigt har jag tyvärr inte mycket att tillägga, för ämnet är långt gånget passerat.

Ev. kanske det du hänvisa till. www... Är något som du/ni själva bör begrunda?

I all välmening, ta gärna en funderare med målet av ert nästa inlägg.
För det hoppas jag, att Vi framöver ser dig/Er som positiv HBK medlem, som bistår med goda tips till övriga!

Mvh. Magnus


Du har nog så rätt, men frågan är vilken information man då syftar på?
Massmedias eller JK och JO?
Har man sagt A så kanske man ska fortsätta med B eller...?

MVH
Gärd
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jag struntar faktiskt i de 175:- kronorna, men jag stör mej mycket mer på den inverkan det har på vårt rykte som "resande" folk i allmänhet. Sådant här gör ju inte att en kommun längtar efter oss som besökare och bygger en ställplats, utan snarare ställer de ju sig bakom sin näringsidkare och säger: Husbilsfolk, dom är bara besvärliga, sätt 8 timmars tid och bommar på alla parkeringar så slipper vi dom!? :confused:

Där har du fel. Killen på Tingsryds kommun ska jobba för att det blir en ställplats, kanske utanför campingen och med pris anpassat till servicenivån. Tanken var att campingvärden kan sköta detta. Jag tipsade om att ta kontakt med vår styrelse. Tingseryds kommun är positiva till att det kommer turister, även dem med husbil.

Monica
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Jag har läst men det står inte vart denna parkering är o anledningen att han tagit bort det är kanske att han stängt Den delen för säsongen.
Ja visst låter det befängt men det låter flera andras inlägg oxå o man ska väl lägga sig på samma nivå.


Enda parkeringen/parkeringar som finns är den asfalterade utanför restaurangen coh grusplanen vi stod på. Han har ALDRIG haft tillstånd att ta avgift där, det fanns inga skyltar som upplyste om att det var avgiftsbelagd ställplats, Jag förstår inte varför vissa så ivrigt vill försvara denna kriminella handling. Han har ju faktiskt gjort fel!
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: HBK för inbördes beundran och skitsnack?

Hej Monika jag förvarar ej honom med vad han gjort, men för mig är det tabu att parkera utanför en camping. Likvärdigt med att gå på Mc donalds o hämta käk o sedan sätta sig på en annan uteresturang.
Hoppas du vågar komma till oss:twitcy:Susanne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen