• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Haveri i Torsö

Gunbritt o Rune

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Mark
HBK-Nr
5640
Medlemskap
2024
Underbar helg i Torsö hamn och en för oss oväntad hamnfest. Vår helt nya Fiat Ducato startade igår perfekt och vi körde den rätt smala vägen mot Sölvesborg. Robotlådan gick med automat inkopplad, växel 2. Plötsligt hoppar automaten ur och jag stannar o startar om. Nästa gång är det 4an som hoppar ur och jag stannar och försöker starta om, men startmotorn går inte igång.
Jag ringer Fiat assistans och det fungerar perfekt. Inom en timma var bärgaren på plats och gjorde sina kontroller, men det slutade med bärgning till närmaste auktoriserade Fiatverkstad. Detta hände söndagkväll dvs igår.
Idag ringde jag verkstaden, som inte har någon Fiatkunnig inne!! En har semester och en är sjuk. Denna veckan kan de inte ta in bilen och om nästa vet man inget.
Jag ringer runt till alla godkända Fiatverkstäder i Skåne med omnejd och en kan ta emot och jobba med bilen om 2-3 dagar.
I detta läge kontaktar jag Fiat assistans och ber att de ska ta bilen till "min" verkstad, men nej. "Din bil är bärgad och det ingår bara 1 bärgning". Bilen har gått 300 mil.
Vår semesterresa startar på onsdag till Korrö i Småland och därefter Urkult/Enånger i Ångermandland. Alla biljetter och ställplatser är betalda i förväg och vi har verkligen sett fram emot vår resa.

Kan nån hyra ut/låna oss en husvagn?

PS Fiat Kundservice kan inte beordra transport. Den måste godkännas av Italien
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Haveri i Torsö

hej ! ja vad ska man säga ? det är ju verkligen tråkigt när sånt händer men kunde säkert hänt andra märken med ! ni får vara glada ni är på hemmaplan och inte på sardinien ? fixa in limo lite kallt att svalka er med och åk ! lycka till
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Haveri i Torsö

Hör med det försäkringsbolaget där husbilen är försäkrad. Vill de ha en god framtida relation så vill väl de hjälpa till!? Det du pratar om är väl Fiat bärjningsförsäkringen som ingår i en ny bil.
Bengt
 

kastrup7

FD HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Sv: Haveri i Torsö

Hej

Jeg synes du skal presse Falck, i Danmark på vores tidligere husbil, fik jeg
Den flyttet 3 gange.

Der var to fejl, bilen ville ikke starte og Combi 6 fyret var gået i stykker ( på garanti)

Først kørte Falck den hjem til min hjem adresse, derefter fra Sjælland til Jylland hvor jeg fik lavet fyret, og fra husbil forhandler til mit lokale Fiat værksted.

Det eneste var at når det var via Storebælt måtte jeg sætte 5 arbejdsdage af til
Transporten

Så prøv at presse Falck

Hilsen
Flemming danmark
 
Toppen