• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gratis vägassistans

F

F.d. 2061

Guest
Hej allihopa! Gratis vägassistans till alla medlemmar i Caravan Club och gratis Vägassistans från SCR Försäkring, gäller dej som har Camping Card Scandinavia! Jättebra tyckte vi och tecknade en hos Caravanförsäkring i nov. 2007, skulle gälla i 6 mån. från 2008-03-01. Vi blev också uppringda från f.bolaget som det står i det erbjudande som vi nappade på, det här är ju också en "dörröppnare" för f.bolagen för vidare försäkringar. Vi gick igenom alla våra försäkringar, det blev ingen ändring, vi var rätt försäkrade, i andra f.bolag. Fast vi ville prova vägassistansen i 6 mån. Vi kollade våra uppgifter på husbilen tillsammans med kundtjänst, klart! Idag läste jag om dessa förs. på Husbilsklubben, det fanns undantag för t.ex. avsaknad av reservhjul, tot.viktbegr. osv! Ringde mitt f.bolag, vi hade INGEN vägassistans, p.g.a. för högt nyvärde! Den togs bort!Inget medd. från f.bolaget! Försäkringsgivare är Codan Försäkring A/S, repr i Sverige av WL Insurance AB, Sthlm. Ägs av Codan D/K. MEN den gäller i hela Europa, någon totalviktsbegränsning finns inte, behövs inget resevhjul med på resan?? Det är bara nyvärdet som kan ställa till det, gränsen är 1.2 mille, d.v.s. samma sak som vid nyteckning av husbilförsäkring hos båda "aktörerna" (Caravanförsäkring och CSR försäkring) som också finns på samma plats / kundtjänst i Sthlm.

Var rädda om er alla husbilsåkare, se till att vara rätt försäkrade och läs villkoren eller ring och fråga, vi har slutat att blivit förvånade!

Hälsningar Dick.
 
Toppen