• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gratis assistans vid service av Fiat-gäller ej längre

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Fiat har haft som en bra förmån om man servar husbilen hos Fiat auktoriserad verkstad så får man gratis assistans i ett år. Detta har varit mycket bra, men nu när jag gjorde detta och ville ha detta så sa verkstan att dom visste inte längre hur det var med detta. Jag kontaktade Fiat i Sverige och efter många mail fram och åter där dom bland annat påstod att Min Husbil som är tillverkad i Italien inte var det och då gäller inte gratis assistans . Fick detta svar idag och så Ni alla som har Fiat detta
"Vi har fått info om från HQ att husbilar inte längre kan registreras för assistans som vi har gjort tidigare.
Jag återkommer med info när jag har mer info.

Med vänlig hälsning / With kind regards / Cordiali saluti,
Ulf Gidlund
After Sales Zone Manager, North Sweden
FCA Sweden AB
Mobile: +46 722120655"
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.780
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Da jeg købte min Fiat Dukato i 2011 fik jeg med 2 års gratis vejassistance, men kun i 2 år fra 1. registreringsdato.

Det krævede at jeg oprettede en profil på My Ducato.

Jeg har faktisk anvendt denne vejservice en lørdag middag i Frankrig til et punkteret dæk og det virkede fint. (men tog nogle timer)

Den gang var det muligt i enkelte lande at købe en forlængelse af denne service, men ikke i nogle af landene i Norden.

Jeg har faktisk forsøgt at finde ud af om de stadig har denne service til nye biler, men det har ikke været muligt for mig at finde, så måske har du ret i, at den gratis vejhjælp er afskaffet.
 
Toppen