• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gröna Kortet

F

F.d. 52994

Guest
Vill göra er alla uppmärksamma på att Folksam tar 200.- för det gröna kortet om man ringer till dom för att beställa. Man måste skaffa ett lösenord och ett konto för att få det gratis. Jag har alltid fått det gratis från tidigare försäkringsbolag. :mad:
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Gröna Kortet

Då måste man först begära ett lösenord som kommer med snigelposten. Det tar ett antal dagar, men sen är det bara att beställa. Jag har alldrig behövt göra det förr hos andra försäkringsbolag, det är nog som Håkan säger, man letar nya poster att ta betalt för.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Gröna Kortet

Har kollat priser på försäkring de senaste dagarna men inte var Folksam(som vanligt) det mest attraktiva bolaget, även med klubbrabatten.
Förra året ringde jag först till "allmänna försäkringar" och fick ett pris för husbilen, några timmar senare ringde jag HB:s försäkringstelefonnummer (som skulle innebära 10% rabatt) men fick precis samma pris som tidigare. Något verka lurt med Folksam.
Eller är det jag som inte är tillräcklig angelägen i samtalet med säljaren?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Gröna Kortet

När jag tecknade Folksams husbilsförsäkring i våras eftersom de har 185 dagars reseförsäkring (oslagbart för övervintrare) så begärde de 200 spänn för "Gröna kortet". Chockad över det överdrivna priset för en självklar service talade jag om för "telefondamen" att jag skulle upplysa alla HBK:s medlemmar om detta "skamgrepp" och då backade hon och sade att jag skulle slippa betala den här gången!

Hot går hem! Affärskonsterna blir konstigare hela tiden! Snart är vi alla amerikaner!

185 dagars reseförsäkring e gõtt dock! :)

Jappe
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Gröna Kortet

Hej Jappe.

Hur kan du bevisa att du har 185 dagar försäkring . Har du en en extra papper från Folksam eller ? Idag stämplas inte passet, så att man har bevis att man reste från Sverige tex, 13.09.2013. och kom tillbacka tre veckor senare.
Jag bara undrar ????????????????????

Mvh
 
Toppen