• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme i Dethleffs Magic Edition Black 2009?

F

F.d. 55587

Guest
Hej kamrater!

Har bytt husbil till en Dethleffs Magic Edition Black 2009.

Enligt säljaren (företag) så finns det elektrisk golvvärme installerad som komplement till Alde vattenburen centralvärme.

Det ska ju då finnas en transformator där man kan välja effektsteg; avstängd-20V-22V samt 24V.

Huvudfrågan är: var finns denna transformator, har letat igenom hela husbilen i samtliga skåp och utrymmen inkl. under tvärbädden bak men förgäves... Börjar tvivla på att det överhuvudtaget finns den utlovade golvvärmen...:confused:

Så ni som har en likadan husbil eller ändå har vetskapen kanske kan ge ett förlösande tips!

Tack på förhand!
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
573
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Golvvärme i Dethleffs Magic Edition Black 2009?

Hej.
Jag vet inte om du har hel- eller delintegrerad bil men i vår delintegrerade Magic Edition 2011 sitter trafon under sätet bakom passagerarsätet. Där sitter även elcentralen
Mvh / Roland
 
F

F.d. 50419

Guest
Sv: Golvvärme i Dethleffs Magic Edition Black 2009?

I vår magic årsm. 2010 finns denna låda inne i den lilla soffan innanför dörren,vi har dock aldrig behövt denna värme fast vi har varit ute i -20-25
graders kyla,så "brummar" den lite illa vilket jag inte gillar

Hälsningar Hasse från Replot i Finland
 
F

F.d. 55587

Guest
Sv: Golvvärme i Dethleffs Magic Edition Black 2009?

Tack för svaren!
Har även tittat innanför denna sittplats men där finns endast 230V-säkringscentralen samt styrboxen till tank/ledningsuppvärmningen (som styrs från panelen beläget ovanför ytterdörren märkt "Res")

Ser också märken av att någonting tidigare har suttit fastskruvat i golvet precis rakt ner i utrymmet, innanför väggen men där är tomt nu...
 

Tankar

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Finland
HBK-Nr
14606
Medlemskap
2021
Sv: Golvvärme i Dethleffs Magic Edition Black 2009?

Hej på er!
Vi köpte en Dethleffs Magic Edition 2009 i sommar, i den fanns en
transformator med 3 olika värme effekter, den fanns i lådan under bänken,
där fanns också automatsäkringarna,kolla om det finns kablar kvar!

Mwh.Tankar
 
Toppen