• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfmästerskap

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Det kanske är fler som skall till Elmia då kunde vi kanske ta ett snack.
Jag o Gisela kommer att stå på Kaxholmen fredag till lördag. Lördag blir det Elmia söndag blir det någon bana i Jönköpingstrakten
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55748

Guest
Sv: Golfmästerskap

Kumla har en trevlig bana och bra ställplatser på gräs för husbilar.

/Bengt
 
C

casco

Guest
Sv: Golfmästerskap

Hej Casco här,
Vi hänger gärna med o spelar.
Max 20 mil från Blekinge passar bra.
 

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Satt här och funderade .......

Skulle man kunna ha typ ett sådant här upplägg, så det passar både de som jobbar och de som är lediga:

Tors kväll - Alla som vill kör till den utvalda golfklubben (GK)
Fredag - alla som vill spelar golf utanför tävlingen denna dag, folk kan strömma till denna dag när det passar dom och på kvällen träff för info kring golftävlingsdagen
Lördag - golftävling på dagen och samkväm på kvällen
Söndag - antingen sover man länge:) eller går en runda golf för de som orkar eller så drar man hemmåt

Man kan alltså välja vad som passar en bäst.....
Vi tror att mellan 20-30 mil kan vara skäligt. Vad tror ni andra?

Detta upplägg vår och höst och trevliga spelformer så att alla, oavsett hkp, kan tycka det är rolgt att vara med. Typ Texas scramble eller liknande kan vara ett förslag....

Är detta rätt tänk tycker ni?

Maggan

Låter ju nästan som träffen i helgen som gick,,som jag anordnade på Abbekås GK,,vi blev 2bilar:swoon: nåja,,mitt eget fel då den kom ut sent samt många andra träffar den helgen! Men trevligt hade vi:mcride:
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Golfmästerskap

Synd Elliot att du komm ut så sent men med lite bättre framförhållning så kommer vi nästa gång. Lundsbrunn brukar ha Caravan Club och där är gott om plats. På Magnus hemma bana Götaström är det väl gott om plats om man använder dom i skogen också! Vi har även bra kontakt med Degeberga men denna ligger långt söderut kommer även att öka sina platser. Skinnarbo skulle kunna vara ett alt.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Plats för bilar finns väl på i princip alla svenska golfbanor, och som tidigare sagts el är väl inte högsta prioritet.
Om det ska spelas ett "mästerskap" så vore det bra att spela detta på någon bättre golfbana inte på en bonnabana för att det är låga avgifter.
Hökensås med sina 27 hål är ju igång igen efter konkursen. Ligger relativt centralt ( i södra Sverige) och har om jag minns rätt många p-platser.
Jag ska kolla eftersom jag var medlem där för många år sedan och har fortfarande bra kontakt.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Låter som att södra Sverige vill ha en egen distriktstävling. Sverige är avlångt
det finns många trevliga banor i mälardalen som jag tror fångar upp många Hbk medlemmar
Jag är inte beredd att åka till Fjollträsk 120 mil ToR för att spela golf på en halvsunkig golfbana som råkar vara välförsedd med ställplatser.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Kan tycka att det viktigaste är att hitta 1-2 personer till som kan tänka sig att jobba fram en plan. När var o hur själva träffarna kommer o bli kommer är en senare fråga Men gillar man inte banan/ upplägget så är så klart deltagandet frivilligt. :)
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Kan tycka att det viktigaste är att hitta 1-2 personer till som kan tänka sig att jobba fram en plan. När var o hur själva träffarna kommer o bli kommer är en senare fråga Men gillar man inte banan/ upplägget så är så klart deltagandet frivilligt. :)
Jag kan tänka mig att vara med och kratta i manegen.
 

Gunnar o Annicka

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
14012
Medlemskap
2023
Sv: Golfmästerskap

Lundsbrunn GK har 24 platser på gräs med el. När Caravan Club var där och spelade så fixade klubben ytterligare elplatser. Klubben är väldigt tillmötesgående och dom t o m byggde om klubbhuset för något år sedan så att man kan nå toaletter och duchar dygnet runt. Vidare har dom ordnat med en separat plats för WC-tömning.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Lundsbrunn GK har 24 platser på gräs med el. När Caravan Club var där och spelade så fixade klubben ytterligare elplatser. Klubben är väldigt tillmötesgående och dom t o m byggde om klubbhuset för något år sedan så att man kan nå toaletter och duchar dygnet runt. Vidare har dom ordnat med en separat plats för WC-tömning.
Bra golfbana. Förr hade dom en excellent kock också, vet inte hur det är nuförtiden.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Lundsbrunn är ett gångbart alternativ Saxnäs GK har också över 20 elplatser och en bra bana
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

3st helt ok banor! (ja det finns mängder med fler, jag vet... :wink: )

Lundbunn Gk
Götaström GK
Saxnäs GK

Kanske dax att välja någon av dem?

Jag kan tänka mig att vara delaktig arrangör.
Av förklarliga skäl än mer på hemmabanan (Götaström) gällande detaljkontakter, planskiss m.m. ....

Visst vore det trevligt med ett golfarrangemang! :)

Tiden springer som "vanligt" och skall det arrangeras bör det nog spikas ett datum & bana
(inkl. kontakt med dem) inte allt för långt in på 2015... Föredömligt kanske redan i år!

Vänl. Magnus
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Saxnäs är väl egentligen out of bounds p.g.a. läget?
Kan Isaberg vara alternativet?
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Nja hur man än lägger det så har några längre o åka än andra. Sedan är ju Öland attraktivt för husbilsåkare generellt så det finns mycket att kombinera med alla spelar ju trots allt inte golf. På de husbilsgolf träffar jag varit på är det vanligare att en än bägge spelar.

Isaberg har ju gjort iordning en stor grusplan för husbilar så visst. Men jag tror ändå att ett bra pris för ett paket med Greenfee lördag o söndag + ev inspel fredag samt en gemensam middag är det som kan göra det mest attraktivt.
Om man sedan siktar på (som nämts i tråden) en vårträff i norr o en i söder samt ha en gemensam i Mitten på hösten Typ Orresta Gk som också har plats vore ett bra koncept att starta med. Så två datum till våren o ett till hösten gäller det o hitta.
Klubbarna har dock inte kommit så långt med sina planeringar av 2015 ännu så lite får man nog avvakta innan man bestämmer datum och innan man kan börja paket förhandla med dem.
 
Senast ändrad:
Toppen