• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

Ginis

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
8601
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Vi var på Hof GK (Hofors) och stod på deras ställplats i somras. En tråkig plats invid en jättestor lada. Utsikt över 2 ladugårdsväggar och lite skog.
/Ginis:mad:
 

Alf-Roar

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
5105
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej
Mycket bra lista. Kommer du att redigera för 2012, med GH t.ex ?
Har just köpt häftet för årets golf.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Har hitintills iår stått på Svalövs Gk (Bra med fin utsikt), Björnhults GK (bra ej el), Finspångs Gk ((Bra o också fin utsikt), Arlandastad (Hade ingen elplats men de fixade några kanonservice) Västerås GK(ingen ställplats) Vadstena GK (bra) Ombergs Gk (bra, mycket vacker o fin bana) Hooks Gk också bra :)

Fyller på med några till från 2011. Vinberg Gk (HBK golfen) massor med plats för husbilsfolk. Sölvesborgs Gk, mycket höjdare för husbilsfolket o minst 10 elplatser o mycket naturskönt. Söderslätt Gk Bra nära till klubbhus o ca 6-8 elplatser.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej
Mycket bra lista. Kommer du att redigera för 2012, med GH t.ex ?
Har just köpt häftet för årets golf.

Hej Alf-Roar!
Nej jag kommer inte att uppdatera listan inför 2012 års golfsäsong.
Redan förra året flaggade jag för att listan för 2011 förmodligen var den sista.
Se mer här http://www.husbilsklubben.se/forums/t30491-5/#post353956
Svenska Golfförbundet har på senare tid utvecklat två appar som väl täcker in våra behov på service.

Numera finns det två appar "Golfguiden" och "GOLF Starttid". Under rubriken "Faciliteter" i appen "Golfguiden" finns det förutom telefon även uppgifter om både husbilsplats och eluttag. I appen "GOLF Starttid" kan man boka en starttid när- och nästan var som helst.

Någon som är manad får gärna ta över och fortsätta med uppdateringen av listan över golfklubbar som välkomnar husbilar i samband med greenfeespel.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Kan vi inte ha en lista på hemsidan för olika Golfbanor som ser ut som detta exel där medlemar kan gå in och ändra på så att förutsättningarna blir uppgraderade.
Mvh 55Kjelle
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Det låter ju jättebra. Frågan är ju hur detta kan lösas. Det finns flera trådar om tävlingar i olika områden av Sverige och hur klubbarna ställer sig till det. Det är ju iof ganska enkelt att medlemmar i de olika klubbarna frågar klubben hur dom ställer sig till:
1) Tävlingar på klubben för HBK-medlemmar. Går det att arrangera? Hur långt innan behöver man boka upp banan?
2) Vad är priset för boende och/eller med greenfee. Vad ingår, el, vatten osv ? Hur många ställplatser finns det?
3) Finns boende bara för golfspelare eller kan man stå där utan att spela golf?

Att fråga detta är ju inte svårt men att sammanställa det kräver ju lite mer. Någon som har något förslag?

Hälsningar/hike
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Jag svarar lite på min egen fråga. Jag tog golflistan som fanns här tidigare, ändrade lite och frågar er alla som är golfintresserade, kan detta vara något? Naturligtvis ska den uppdateras men kan detta vara vad vi är intresserade av? Saknas något, ska något tas bort och hur får vi denna levande? Eller är jag helt fel ute?

Som golfspelare är man ju intresserad och vill veta, antar att det finns många flera som är det.

Hälsningar/hike
 

Bilagor

  • HBK-Golfbanor_HP.xls
    358 KB · Visningar: 172

annette.bengt

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Du är inte helt fel ute ,snarare är det väl så att vi måste gå samman och prata med våra respektive golfklubbar.
borde vara en självklarhet för klubbarna att se till att vi har en plats att stå på
vilket naturligtvis gynnar klubben.med greenfee etc.
Tycker också att vi borde kunna få ihop en ny tävling inom klubben,
Berra har gjort ett stort jobb tidigaremen nu är det upp till oss andra att kämpa vidare.
Mvh / Bengt:spinny:
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Jag gjorde om lite bland kolumnerna så man får lite mer information angående klubbarna och deras inställning samt att jag skickade en fråga till min egen klubb samt de i mitt område som jag tänkte föra in i listan. Jag kan tänka mig att försöka sammanställa lite i listan om det inte är någon som har lite mer tid och vill sitta på heltid med detta.. Detta kräver ju iof att den som gör detta får lite information från alla andra HBK-medlemmar
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Jag gjorde om lite bland kolumnerna så man får lite mer information angående klubbarna och deras inställning samt att jag skickade en fråga till min egen klubb samt de i mitt område som jag tänkte föra in i listan. Jag kan tänka mig att försöka sammanställa lite i listan om det inte är någon som har lite mer tid och vill sitta på heltid med detta.. Detta kräver ju iof att den som gör detta får lite information från alla andra HBK-medlemmar

Bra initiativ! Keep on the good work!!!
 
F

F.d. 50461

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej
Är det någon som skall till Kronobergs län
t.ex. Alvesta eller Älmhult och spela golf Långfredagen
//Ann-Christin
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Fyller på med några till från 2011. Vinberg Gk (HBK golfen) massor med plats för husbilsfolk. Sölvesborgs Gk, mycket höjdare för husbilsfolket o minst 10 elplatser o mycket naturskönt. Söderslätt Gk Bra nära till klubbhus o ca 6-8 elplatser.
Varning för Vinberg. Ett riktigt skitställe med ostädad toaletter. Fy f-n!
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Vi skall tillbaka till Österlens GKs två golfbanor -

Djupadal
Latitude/Longitude:
N 55d 37m 17s, E 14d 16m 20s
Swedish grid RT90:
x=1403425, y=6166836

som har fyra elplatser strax intill klubbhuset där man kan anv deras service m toaletter o dusch (inkl handdukar). Helt fantastiska banor med äppellundar. 100 kr/dag för elplats om man spelar. Ingen tömning eller friskvatten. Ligger en camping inte så långt därifrån - Tobisviken.

Vi var där på vår jungfrutur m vår husbil och hund. Beslöt oss för att promenera denna soliga sommarkväll över den tomma golfbanan och blev helt lyriska över utsikten och fina banan. På tisdag ska vi återvända och spela sista kvällstiden då vi håller på vänja Wilma vid golfbanor.

Den andra banan heter Lilla Vik

Latitude/Longitude:
N 55d 36m 43s, E 14d 16m 51s
Swedish grid RT90:
x=1403943, y=6165791

och ligger en kort resa m bil fr Djupadal. Där är inga ställpl men hotell. Också en fin bana vi skall testa....
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Vi skall tillbaka till Österlens GKs två golfbanor -

Djupadal
Latitude/Longitude:
N 55d 37m 17s, E 14d 16m 20s
Swedish grid RT90:
x=1403425, y=6166836

som har fyra elplatser strax intill klubbhuset där man kan anv deras service m toaletter o dusch (inkl handdukar). Helt fantastiska banor med äppellundar. 100 kr/dag för elplats om man spelar. Ingen tömning eller friskvatten. Ligger en camping inte så långt därifrån - Tobisviken.

Vi var där på vår jungfrutur m vår husbil och hund. Beslöt oss för att promenera denna soliga sommarkväll över den tomma golfbanan och blev helt lyriska över utsikten och fina banan. På tisdag ska vi återvända och spela sista kvällstiden då vi håller på vänja Wilma vid golfbanor.

Den andra banan heter Lilla Vik

Latitude/Longitude:
N 55d 36m 43s, E 14d 16m 51s
Swedish grid RT90:
x=1403943, y=6165791

och ligger en kort resa m bil fr Djupadal. Där är inga ställpl men hotell. Också en fin bana vi skall testa....
Har du med något att bära vatten i, så finns det på muren 10 meter söder om klubbhuset.
Det finns 4 stolpar med dubbla (8) uttag. 200 kr/dygn för de som INTE spelar golf.
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Springertorsten

Menar du att det finns elplatser på Lilla Vik?
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Det finns bara vid Djupadal. Vi stod där i påskas och det var helt ok. Också härliga vyer från banan.
 

Bilagor

  • IMG_0779.JPG
    IMG_0779.JPG
    3,1 MB · Visningar: 10
Toppen