• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf på Vidbynäs

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Ska till Vidbynäs och spela Golf Digest finalen den 19/9 och undrar om det är någon som vet var man kan stå över natten utan att behöva åka till Löts Camping eller liknande.
Klubben vill ej ha husbilar på parkeringen över natten utan hänvisar till Farstanäs Camping som inte låter något vidare när man ska spela på morgonen. Om jag sover i en personbil är det nog ok men inte i husbil (!?)
Någon som vet något om detta?
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Golf på Vidbynäs

Karnse vi Turinge Kyrkan ligger på andra sidan stora vägen. Om ni inte kan fråga om det går att stå vid fattig stugan som ligger vid infarten det är en antik & handelsbod,
Taxinge slott ca: 1mil dom välkomnar hb
eve Vindhammar konferens Bara att fråga tror att dom har mat. även dom på andra sidan stora vägen.

Mvh
Skoogis
 
Senast ändrad:

RichS

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
4722
Medlemskap
2024
Sv: Golf på Vidbynäs

Hej,
Här tips på ställplats och några allmänna platser som det bör gå att stå över natten.

Bilisten, Turingemacken bensinmack miljöstation gammaldags service oljebyte bilisten turinge
N 59° 11.874', E 17° 26.152'
Verkar ha ställplats och är i stort sett granne med Vidbynäs.
Kuriosa: En mack där du får hjälp med att tanka bilen och i shopen finns alla tänkbara fläktremmar.

Almnäs
N 59° 10.428', E 17° 31.535'
Gamla Ing1 området med stora ytor, bör vara i princip helt dött på natten.

Hökmossbadet
N 59° 10.243', E 17° 24.485'
Ev en del ungdomar som förstör nattsömnen.

Närmaste camping är Eklundsnäs i Södertälje
Eklundsnäs Bad & Camping

/Richard
 
Toppen