• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf på Bro Hof Slott - Stadium course

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Hej,
vi spelade i veckan på Bro Hof "Stadium course" Bro Hof Slott Utan tvekan den vackraste och svåraste golfbana som jag någonsin spelat på. Just "Stadium course" lär vara en av Europas allra bästa. Toppenkvalitet och utmärkt finnish i stort sett överallt. Banpersonalen var igång hela tiden, klippte och putsade på ställen där andra klubbar inte alls bryr sig.
Greenfeeavgiften på 1700 kr var dock i mäktigaste laget. Så mycket var det inte värt.
V-backen :wink:

PS
Vi tog inte med husbilen dit, trodde inte att den skulle passa in. Efter att ha varit där så är jag helt säker på att husbilar inte är välkomna. Brydde mig inte ens om att fråga. /DS
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29773

Guest
Sv: Golf på Bro Hof Slott - Stadium course

Hur mycket pengar jag än hade skulle jag inte betala 1700:- för att spela en runda golf. Åk ner till Skåne och spela för bra priser (gäller inte Barsebäck och div.sådana klubbar). Dessutom är man välkommen med husbil på flertalet klubbar. Jag rekommenderar varmt min egen hemmaklubb. Billigt att spela. Kanonfin fairway och jättebra greener, fin utsikt. Dessutom en 27-hålsanläggning. Finfin ställplats med ström för en billig peng. Så välkomna till Skåne
 
Senast redigerad av en moderator:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Golf på Bro Hof Slott - Stadium course

Jag brukar Luncha där dom har hyfsad mat och så kan man kolla på dom som Golfar
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: Golf på Bro Hof Slott - Stadium course

Hur mycket pengar jag än hade skulle jag inte betala 1700:- för att spela en runda golf. Åk ner till Skåne och spela för bra priser (gäller inte Barsebäck och div.sådana klubbar). Dessutom är man välkommen med husbil på flertalet klubbar. Jag rekommenderar varmt min egen hemmaklubb. Billigt att spela. Kanonfin fairway och jättebra greener, fin utsikt. Dessutom en 27-hålsanläggning. Finfin ställplats med ström för en billig peng. Så välkomna till Skåne

Låterjättetrevligt.:) Men vilken bana är det?
Jan
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.527
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Golf på Bro Hof Slott - Stadium course

Hej!

Det är inte alltid som man gör saker rationellt.
Jag var i Skottland förra vecka. Vi avslutade på lördag med spel på Kingsbarns Links. Greenfee var inte det billigaste, 165 pund = 1800-1900:-
Men, banan är helt otrolig med hela havet vid sidan av och i perfekt skick. Totalupplevelsen var enorm.

PS. Vi hade inte heller husbilen med. Det blev en SAS maskin över till Edinburgh istället,
 
Toppen