• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnisslande ljud

F

F.d. 55419

Guest
Är det någon som har en förklaring på varför det har kommit ett gnisslande ljud från motorn efter kamrems byte ,kommer när jag kört ca 5 min. Fick bytt kamremmen på märkes verkstad........bilen är av äldre modell Peugeot j5 td -90. alla övriga remmar fem st är bytta i jakt på gnisslandet.Vågar jag köra långväga .Tackar på förhand .Ingvi.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Gnisslande ljud

Åk till verkstaden och få en mekaniker att faställa felet, om det kommer efter reparation som de utfört så ska de rätta till det utan kostnad!
Har nog samma motor utan turbo och har bytt alla remmar utan oljud.
Kan ju vara så enkelt att det behövs smörjas någonstans om verkstaden har duktiga mekaniker ska de inte behöva byta det ena efter det andra för att hitta felet.
Just på denna motor är det ju lite speciellt med remmarna men det är en beprövad motor som suttit i personbilar så en mekaniker borde vara kunnig i den modellen på en märkesverkstad.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen