• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Hej, eftersom jag startade den här tråden så gör jag väl en sammanfattning.

På Länsförsäkringar så måste ny info om regler och kotnader skötas på ett uselt sätt.

Om de nu inte har gemensamma regler över hela landet så är det väl så. Men då borde de kanske sätta sig i en tel.konf. och diskutera detta för att behålla kunder som får uppgift om 35% på just sitt länskontor när andra kontor har 1500:-.

Om de nu har gemensamma regler så borde de ändra system för att få ut nya regler till alla kontor och anställda, för att inte mista kunder p. g. av felaktig men ändå trovärdig info om en kostnad av 35%.

M.v.h. JANKRO.
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Hej!

Bra. jag har bett min kontakt på LF Stckholm titta på inläggen här och sedan föra det uppåt i organisationen.

Hälsningar
Hans
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Hej!

Fick dethär svaret nu så även LF Stockholm är med. Förstår inte hur det kunde misstolkas.

Hans

[FONT='Calibri','sans-serif']Hej Hans[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Du har helt rätt i det du skriver, misstolka dig och trodde du menade personbil.[/FONT]
[FONT='Calibri','sans-serif']Från 1 april 2012 ändrades självrisken i glas för privat- eller företagsägd husbil. [/FONT]
[FONT='Calibri','sans-serif']Självrisken ändrades från 35 procent av skadekostnaden, lägst 1000 kr till en fast självrisk på 1500 kr.[/FONT]

[FONT='Arial','sans-serif']Med vänlig hälsning

GetInline.aspx


[/FONT]
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Jaha gott folk, nu har LF i Göteborg och Bohuslän också ändrat självrisken för glasförsäkringen till 1500 kr istf 35% som det var tidigare. Fick nya förs.brevet idag.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Konstigt att LF har olika priser, borde vara samma över hela landet ?????

Förklaringen är att varje länsbolag är rörelsedrivande och dom olika bolagen är olika stora med skiftande resultat. Dalarna och östergötland är i en klass för i jämförelse med sina kollegor därav olika prissättning beroende var dom verkar och vilka konkurrenter och marknadsandel som dom har. Sen kan man givetvis tycka som du skriver men det är bakgrunden, ps jobbar inte på något försäkringsbolag (sakbolag) vill bara förklara hur det är för utbrna deras tanke med olika länsbolag. Det fanns banker på 90 talet som hade olika räntesatser inom landet och av samma anledning, vilket blev svårt beroende av internet och det blir säkert samma sak här vad det lider.
 
F

F.d. 3747

Guest
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

LF Göteborgs- o Bohuslän håller fast vid det gamla, 35% av skada enl. svar på telefon idag. Vi får se om vi fortsätter som kunder. Vilket bolag fungerar bäst???

:mad::mad::mad: Ami

DINA försäkringar har som högst 6000 kr i självrisk för framruta.
Hoppas det fungerar i praktiken med....
Kolla där får du se.
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Hej LF är olika företag i olika län, därav olika uppgörelser,,,,, det gäller att bo i rätt län *L*
 
F

F.d. 623

Guest
Sv: Glasförsäkring på Länsförsäkringar.

Trygg Hansa har också 0 kr i sj på lagning.
 
Toppen