• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glöm inte era PMR-apparater!

F

F.d. 3753

Guest
Nu när alla börjar röra på sej både inom och utom Sverige så glöm då inte att ha passning på radion!
Nu hjälper det inte om alla bara åker omkring och har passning man måste annonsera att man finns till ibland också.
När vi kommer i närheten av platser och i synnerhet i en okänd stad så kommer vi att anropa med allmänt anrop från HBK283.
Det är ovärderligt att få träffa på husbilsfolk som känner till området och kan ge lite tips.
Använd våran kanal 6/11 även för eran privata kommunikation så är det lättare för andra att uppfatta att det finns HBK-medlemmar man kan kontakta.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Hej.

Det är över etthundra medlemmar som har noterat sitt PMR-innehav. Närmare bestämt 114 medlemmar och det växer sakta men säkert.

Jag pratar också "privat" på kanal 6/11 av just anledningen att någon annan kan kanske höra mig och det skulle vara kul om man får kontakt med andra klubbmedlemmar på detta sätt.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Hej, ni gubbar som kan detta....
Nu är jag lat och orkar inte söka svaret i all den informationsmängd som finns i ämnet...

Men kort o gott:
Jag vill förse husbilen med PMR-radio.
Vilken skall jag köpa ? Max 1000:- st
Är det ett par som gäller?
Hur monteras den i bilen?
Var köper man prylarna ?

Mvh
Dag
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Hej Dag.

Du får nog inte vara så lat... Hasse har lagt ner ett enormt arbete på att ta fram fakta om olika apparater. Läs PMR-trådarna. Där hittar Du säkert svaren på dina frågor.

Vill bara ge ett råd. Ju dyrare desto bättre. Du får vad du betalar för.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Vilken kul o bra ide. Men för mig (oss) vad ska man köpa för prylar? Tacksam för bra o billiga tipps om allt som rör PMR.

Mvh Frank59
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Köpte mina på net on net ett par doro W87 för 600kr:spinny:för det priset ingår det 2 st handenheter och laddare på 220 volt samt hands freee.
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

Hej
Vi köpte TopCom 9100 från Clas Ohlsson efter tips från PMR-gruppen som fungerar bra.
Jag hoppas att PMR-gruppen som tyvärr har upphört vilket jag tycker är synd skall fortsätta det fina jobb som påbörjades
till hjälp för alla oss noviser i HBK när det gäller PMR.
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

PMR-gruppen har inte upphört!

Det är endast några av medlemmarna som tyvärr dragit sig ur gruppen.
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Glöm inte era PMR-apparater!

PMR gruppen bestod av 3 medlemmar. Alla 3 "sade upp sig" samma dag. Jag var en av dom. Om Gunnar plockat in nya vet jag ej och inga nya har heller tillkännagivits vad jag vet.

När det gäller PMR nyinköp så har det inte hänt så mycket sedan matrisen med marknadsöversikten publicerades. Den står sig bra och ni finner den som bifogat pdf dokument på PMR-Info tråden.
Conrad säljer en Midland G7 med antenn att sätta på taket. Jag köpte en sådan för att testa i Radiosambandsarbetsgruppen och återkommer Under Markisen med testen av räckvidd visavi en vanlig PMR.

Ha en skön helg önskar Hasse
 
Toppen