• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gjensidige försäkring????

F

F.d. 8332

Guest
Fick idag försäkringen på vår pb Mercedes 180 komp från vårt bolag Länsförsäkringar. Trots att vi är förmånskund, med rabatt på 807 kr avdragen, ligger premien drygt 600 kronor högre än hos Gjensidige som ändå har 4000 i självrisk på vagnskada. Länsf. 5000 kr. Har någon erfarenhet av detta norska bolag.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Gjensidige försäkring????

Mycket bra bolag. Jobbar med karosseriskador och har mycket att göra med Gjensidige som är enkelt att ha att göra med. Har aldrig haft problem vid skadehantering och skadevärdering.
 
F

F.d. 24351

Guest
Sv: Gjensidige försäkring????

Hej,

Har inte Husbilen i Gjensidige (Dina försäkringar), men jag har andra försäkringar där och dom är helt klart prisvärda. Har inte behövt använda dom, ännu:spinny:

Buhring
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Gjensidige försäkring????

Gjensidige har mycket konkurrenskraftiga priser och ofta exakt samma villkor som Länsförsäkringar eller bättre.

Har nu snöskotern försäkrad där då de vann offertinhämtningen överlägset.

Helförsäkring helår:

IF: 14,000:-
Folksam: 8500:-
Länsförsäkringar: 5400:- (10,000 i vagnskada)
Dina: 4800:- (10,000 i vagnskada)
Gjensidige: 4200:- (4000:- i vagnskada)
 

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Gjensidige försäkring????

Kontaktade idag Gjensidige för att få pris på försäkring till vår nya bil som vi får på måndag.

Efter 25 minuters telefonkö fick jag beskedet att "vi försäkrar inte husbilar". det hjälpte inte att jag försökte förklara att jag läst på detta forum om andra medlemmar som har deras försäkring. Hon stod på sig, svaret var NEJ!

Janne
:swoon:
 
Toppen