• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geosafe

erkhu

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Är det någon som har installerat detta larm i er husbil?
Lyfter frågan
icon5.gif

GPS-larm | LTC LEJON TRADI GeoSafe | Jula
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Snart...

Har precis köpt den och nu ska den provmonteras och testas i personbilen eftersom husbilen står i garage och är avställd för säsongen.

Återkommer med feedback!
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Geosafe

Japp! Tänkte koppla ihop samtliga tre dörrar på husbilen och lägga de på en av de två ingångarna. Den andra ingången tänkte jag ha en rörelsedetektor på.

Har nu köpt ett Geosafelarm och beställt simkort, extern GPS antenn och ska komplettera med några magnetkontakter till för ytterligare ett par dörrar.

Har inte kollat än om man kan styra larmet från två mobiler via app på båda telefonerna
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Har nu köpt ett Geosafelarm och beställt simkort, extern GPS antenn och ska komplettera med några magnetkontakter till för ytterligare ett par dörrar.

Har inte kollat än om man kan styra larmet från två mobiler via app på båda telefonerna

Det ska inte vara något problem, du kan ha 5 användare utöver den obligatoriska "master". Alla dessa kan styra med egen app från respektive telefon.

Ska också försöka komplettera med extern antenn, vet du vad för för typ av kontakt på ingången för antenn? Är det en crc9-kontakt?
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Geosafe

Det ska inte vara något problem, du kan ha 5 användare utöver den obligatoriska "master". Alla dessa kan styra med egen app från respektive telefon.

Ska också försöka komplettera med extern antenn, vet du vad för för typ av kontakt på ingången för antenn? Är det en crc9-kontakt?

Jag förutsatte att det är en MCX kontakt men nu blir jag osäker, kan vara crc9 kontakt
Har beställt antennen via EBay så jag får vänta lite innan den kommer.
Jag hör av mig då. Konstigt att det ej framgår av specifikationen på larmet
 

Anders M

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Växjö
HBK-Nr
14484
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Jag köpte också en på Jula för att testa.

Se upp bara för de har paketen ute i butiken och sedan lägger de in själva Geosafe'n i kassan. När de gjorde det för mig blev det olika serienummer på paketet och Geosafe vilket innebär att den "master reset code" som ligger i paketet inte funkar den dagen man behöver den. Och att få en ny från LTC support påstås kosta pengar...

/Anders
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Geosafe

Köpte en idag och den är ju mycket trevlig. Tänker koppla mitt vanliga larms utgång för siren till GeoSafe så slipper jag ha SIM kort i detta.
Dessutom har GeoSafe en reläutgång som man kan påverka utifrån så den kan man ju använda för att slå av och på Aldevärmen vid behov.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Geosafe

Jag förutsatte att det är en MCX kontakt men nu blir jag osäker, kan vara crc9 kontakt
Har beställt antennen via EBay så jag får vänta lite innan den kommer.
Jag hör av mig då. Konstigt att det ej framgår av specifikationen på larmet

Har nu fått antennen med mcx kontakten som ej passade.
Har beställt en övergångskabel från mcx hona till mmcx hane
 
Toppen