• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geocaching

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Hej där !
Detta verkar spännande. Funderar på om det skulle gå att använda en I-phone med något Prog. som går att köpa på I-tunes store. Någon som vet ?
Väntar med stor spänning på svar från någon av er som håller på och letar

/Jack
 

hakimsjo

HBK Medlem
Inlägg
180
Kommun
Kumla
HBK-Nr
801
Medlemskap
2024

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Geocaching

Gå in på Appstore och ladda ned testversionen, sök Geocaching den är fri, att köpa programmet kostar 75:- och det fungerar bra, men man måste ha mobilt bredband för att det skall fungera. det går ju en del batteri när man färgskärmen.
 

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching

Gå in på Appstore och ladda ned testversionen, sök Geocaching den är fri, att köpa programmet kostar 75:- och det fungerar bra, men man måste ha mobilt bredband för att det skall fungera. det går ju en del batteri när man färgskärmen.

Hej Bendix !
Mobilt bredband ? kan du utveckla det.
Är inte det inbyggt i Iphone ?
 
F

F.d. 24333

Guest
Sv: Geocaching

Hej,

Det som avses är en applikation till iPhone. Den heter geocaching och ges ut av geocaching.com folket. Den kostar 75kr att köpa. Jag använder den själv och den fungerar bra. Köpes via iTunes/AppStore - se bilagd bild.

Med mobilt bredband avses att nedladdning av kartor till applikationen drar just hög bandbredd. Därför är det bra om man har ett avtal för detta. Nu säljs väl inte iPhone utan något avtal om nedladdning så det är troligen bara att slå på 3G i telefonen och köra.

Applikationen är väldigt bra och inbjuder till spontant letande när man har några minuter över - var helst man är.

/Erik

Bild 4.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: Geocaching

Hej Erik !

Tack för den fina förklaringen.
Jag förstår nu precis vad du menar. :)
 
Toppen