• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genomföring till hytt med backkamerakabel?

F

F.d. 26513

Guest
Hejsan.

Håller på och monterar backkamera. Ska skapa en egen tråd med lite bilder när allt är klart.

Jag har kommit så långt att kameran är på plats. Videokabeln är utdragen genom en genomföring i högra bakhörnet (ner mot golvet). Tanken är nu att dra kabeln framåt under bilen för att sedan komma upp till stereon.

Men vart är lämpligast att ta sig in till hytten? Finns det några vettiga genomföringar i motorrummet i Fiat Ducato? Eller ska man försöka ta sig upp mellan hytt och bodel?

Tacksam för tips!

Mvh
Gustav
 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
Hejsan.

Håller på och monterar backkamera. Ska skapa en egen tråd med lite bilder när allt är klart.

Jag har kommit så långt att kameran är på plats. Videokabeln är utdragen genom en genomföring i högra bakhörnet (ner mot golvet). Tanken är nu att dra kabeln framåt under bilen för att sedan komma upp till stereon.

Men vart är lämpligast att ta sig in till hytten? Finns det några vettiga genomföringar i motorrummet i Fiat Ducato? Eller ska man försöka ta sig upp mellan hytt och bodel?

Tacksam för tips!

Mvh
Gustav
Det går nog att ta sig upp via batterieboxen
 

willow

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2024
Enig, dro selv kablene til kameraet for gråvannstømmingen opp igjennom batteriboksen ved siden av avluftningsslangen til startbatteriet.
God plass til å bore et hull nedenfra ved siden av avsluftningsslangen.

IMG_5575.JPG IMG_5576.JPG
IMG_5625.JPG
 

willow

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Norge
HBK-Nr
14407
Medlemskap
2024
Batterikassen er i plast.
Det er også et par åpninger (du ser rett ned på bakken!) øverst i batterikassen ved festebraketten til batteriet som det er mulig å trekke kabelen igjennom.
 
Toppen