• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolproblem

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
När jag satte på pannan så fick jag felmeddelande om gas och ingen gas kom fram. Var ute och tryckte på slangbrottsventilen och krocksensorn då kom gas igen. Men så fort jag satte på pannan så försvann gasen. provade hålla inne knappen för krocksensorn och då fungerar allt igen tilläggas kan att jag har en duocontroll om detta kan ha betydelse
Någon som har ett gått råd?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du kan börja med att lossa slangarna från duocontrollen, se om det finns olja där, annars måste hela regulatorn lossas från väggen, är det olja som är problemet måste du troligen byta hela regulatorn.
Det skulle ju kunna vara krocksensorn,också det kräver byte av regulator.
Har du inget filter monterat före regulatorn så är det lämpligt att monterat ett sådant det avskiljer olja som är ett ganska vanligt problem.
Öppnade mitt filter igår det var halvfullt med olja.
Prova tända en spislåga på låg effekt, slocknar den när du försöker tända pannan så är det regulatorn.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
När jag satte på pannan så fick jag felmeddelande om gas och ingen gas kom fram. Var ute och tryckte på slangbrottsventilen och krocksensorn då kom gas igen. Men så fort jag satte på pannan så försvann gasen. provade hålla inne knappen för krocksensorn och då fungerar allt igen tilläggas kan att jag har en duocontroll om detta kan ha betydelse
Någon som har ett gått råd?
detta blev fel ingen avsikt att kommentera detta inlägg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Priset (avsevärt lägre vid fyllning) & om du har en ny flaska Så är risken att du får en som snart går ut i datum vilket blir en extrakostnad när du då tvingas byta ut den.
 
Toppen