• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolproblem

EsaLepistö

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
17406
Medlemskap
2024
Har en Adria årsmodell 2015. Förra våren när jag tog ut bilen och kopplade in gasolen så gick inte gasolen fram till spisen, kylen eller värmen. Var då tvungen att byta reduceringsventilen. Där sitter även en krocksensor. Sen fungerade allt hela säsongen även efter flaskbyten.
När jag då tog ut bilen i år så var det samma sak igen!
Är det någon som har råkat ut för detta?
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Gasolproblem

Fundering bara.
Är det gamla flaskor? Har kanske smuts i dessa.
Men kan givetvis vara ett mekaniskt fel också -- igen
Jag installerade trumas gasolfilter.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Gasolproblem

Har en Adria årsmodell 2015. Förra våren när jag tog ut bilen och kopplade in gasolen så gick inte gasolen fram till spisen, kylen eller värmen. Var då tvungen att byta reduceringsventilen. Där sitter även en krocksensor. Sen fungerade allt hela säsongen även efter flaskbyten.
När jag då tog ut bilen i år så var det samma sak igen!
Är det någon som har råkat ut för detta?

krocksensorer kan give problemer. Husk at trykke ordentligt og længe på knappen for at den skal slippe gassen forbi.

Og siden kan det godt vare et reelt stykke tid inden gassen når igennem de tomme slanger til komfuret (spisen) og køleskabet.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Gasolproblem

Förutom krocksensorn har du kanske även en slangbrottsventil?
Sitter på slangen precis intill flaskan med en stor grön knapp. Öppna flaskan och håll den gröna knappen intryckt, så skall den vara öppen.
 

EsaLepistö

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
17406
Medlemskap
2024
Sv: Gasolproblem

Bilen stod på verkstad bägge gångerna och dom fick heller inte igång den.
Jag ska nu köpa en ny regulator utan krocksensor och montera in gasolfilter så hoppas vi att det ska räcka. Jag blir både trött på´t och dyrt blir det att behöva byta varje vår.
 
Toppen