Gasolpanna

Tråd startad i 'Värme/kyla i husbilen' av valle, 30 Mars 2019.

Taggar:
  1. valle

valle HBK Medlem

Kommun:
    Arvika
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2275
    Söker råd angående gasolpanna Alde 3000.Min son har den pannan i sin husvagn Knaus årsmodell 00.Pannan tänder tll och slocknar vid gasol tändning,Nytt batteri är monterat så det är inte felet,pannan startar riktigt när strömen är inkopplad,kanske någon känner till var det kan vara för fel,öppen för alla förslag.Valle

2. Arkilles

Arkilles HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7551
    Kolla så det inte finns en "fjäll koppling" , jag har haft det problemet en gång.
    En strömbrytare som kopplar ifrån allt och när man sätter i elkabel 220 V så startar allt som det skall.
    Tydligen använder folk det som vintercampar, kopplar på all värme osv och slår till "fjällkoppingen", åker hem och när man skall åter ringer de till campingen och ber dem sätta i 220 V kabeln så är husvagnen varm när de kommer upp.

3. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Mulig det er en irret kobling et sted mellom batteri og panna. Om en måler 12V tilkoblingen på panna og spenningen faller når denforsøker å starte så er dette den mest sannsynlige feilen. Men det finnes og en mulighet for at det er den svarte boksen på utsiden av panna som holder på å gi opp - måtte selv bytte denne på en 1999 husbil.

4. valle

valle HBK Medlem

Kommun:
    Arvika
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2275
    Var sitter den strömbrytaren i så fall?Valle

5. valle

valle HBK Medlem

Kommun:
    Arvika
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2275
    Tack för svaret.Skall kolla det du skriver,hoppas det inte är elektronikbox den kostar 2800kr ser jag på firman campingtillbehör.Jag får ta med en mätare och åka och kolla de här sakerna så gott jag kan.Valle

6. Frank N

Frank N HBK Medlem

Kommun:
    Krokom
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    24176
    Den sitter troligen som en av knapparna vid panelen i köket.

7. Lassej

Lassej HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Kävlinge
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    9593
    Ring Alde, googla fram numret. De har per telefon hjälpt mej 2 gånger

skalman52 gillar detta.
  8. valle

valle HBK Medlem

Kommun:
    Arvika
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    2275
    Tack!Valle

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.