• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolnivå

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Gasolnivå

För en del år sedan fanns det en självhäftande remsa med flytande kristaller som man enkelt satte fast på flaskan och sen kunde man se tempen och via den nivån.
Men det var väl för enkelt kanske men skulle gärna ha en nu hålla på att böka med vågar och sånt innebär ju urmontering av flaskan och slangar sen funkar ju en badrumsvåg digital för någon hundring.
Man vill ju undvika att gasen tar slut mitt i natten vilket det nästan alltid gör och speciellt när det är kallt ute.
Jag har vågen permanent i gasolutrymmet med tuben på .Mäter gram med en felmarginal på 5% :)
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Gasolnivå

Jag har ekolod på mina 2 P11'or, (Hymer original)
Hängs enkelt på flasktoppen,en på varje flaska, och läses av inne på display.

Mycket smidigt får jag säga :)

Gim-Duo heter din mätar anläggning, dessa säljs troligen ej längre,
Så om någon har dessa urmonterade eller ej monterat dessa i din bil är jag intresserad av dessa.
//Jocke
 
F

F.d. 54202

Guest
Det gäller aluflaskor, det förstår väll jag också att om man har LPG så installerar man det samtidigt (nivåkontroll)men nu är det så att frågeställningen INTE gäller påfyllningssytem utan utbytesflaskor
 
Toppen