• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Marocko

Krabban

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7190
Medlemskap
2024
Var kan man fylla fasta tankar i Marocko och vilka adabtrar behövs i så fall. Eller måste man köpa inhemska flaskor?
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Marocko

Hej!
Jag tror inte det går att fylla fasta tankar i Marocko. Jag har inte sett nånstans där man kan göra det. Marockanska flaskor fungerar bra. Jag använder tysk anslutning till marockansk flaska. Det kostar ca 40 kr att byta. Första gången som vi köpte en marockansk flaska. Det var i en liten butik utanför Atlantica Park men det går nog att köpa en flaska i vilken butik som helst där de säljer gas. Jag fick ett kvitto på inköpet. Visar jag detta när jag vill lämna tillbaka flaskan så får jag tillbaka pengarna. Flaskan är inte dyr. Gas säljs över allt. Det är butangas som finns i affärerna.

Hälsningar Sven-Erik
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Marocko

Instämmer till fullo med Saxtorp. Flaskorna är billiga men ofta illa hanterade. Gasen är Butan och påstås av en del vara oljig och smutsig. Jag har inte den erfarenheten, tvärtom. Vill du förvissa dig om renheten. Häng flaskan upp och ner i ett par timme så att ev olja och smuts rinner ner i halsen. Öppna sen kranen och låt det spruta ut litet grand på ett vitt papper. När gasen förflyktigats ser du eventuella rester. Jag har aldrig sett några rester. Obs! var försiktig med eld i närheten när du gör testet. Tänd cigarrett i munnen är inte bra! Väl mött i Marocko när det lugnat sig litet politiskt. Underbart land.
 
Toppen