• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gaslarm

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Jag har haft gasvarnare WAECO MagicSafe i husbilen men jag har förstört den och jag tycker att den är för dyr att köpa. Vilket annat gaslarm rekommenderar ni att ha i husbilen?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Gaslarm

Inget! Vi har fortfarande ouppackat gaslarm som skulle anslutas till 12V vilket aldrig blev av. Om det skulle bli en läcka (hur detta nu skulle kunna inträffa) då har jag inbillat mig att det viktigaste är att den tunga gasen hittar vägen neråt och ut från husbilen.
 
K

KalleIAnkeborg

Guest
Sv: Gaslarm

Jag köpte våran via Kama fritid.
Det jag gillar med den är att när den är monterad så är det en mer fast installation utan någon stickpropp som kan glappa.
Kopplade den så att den går igång så fort strömmen till bodelen slås på.
Precis som alla skriver är det nog inga större problem att upptäcka en läcka under vaken tid men det känns om inte annat mycket bättre när vi lägger oss på kvällen.
Så för min del är både brand och gasolvarnare en självklarhet. Däremot så hör jag till de som inte tror på att bosse bov springer omkring med narkosgas och söver folk före de gör inbrott så det skulle jag inte lägga några pengar på. I mitt fall skulle de dessutom lägga sin onskefullt anskaffade gas i onödan då jag likt många andra resenärer redan bedövat mig med ett långt körpass under dagen och sedan toppat upp det med en öl eller två för sängdags ;)
Som andra skrivit så glöm inte att gasolvarnare monteras lågt nere vid golvet.
Här är en länk till den vi är nöjda med: KAMA Fritid

Mvh/Anders
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Gaslarm

Jag köpte våran via Kama fritid.
Det jag gillar med den är att när den är monterad så är det en mer fast installation utan någon stickpropp som kan glappa.
Kopplade den så att den går igång så fort strömmen till bodelen slås på.
Precis som alla skriver är det nog inga större problem att upptäcka en läcka under vaken tid men det känns om inte annat mycket bättre när vi lägger oss på kvällen.
Så för min del är både brand och gasolvarnare en självklarhet. Däremot så hör jag till de som inte tror på att bosse bov springer omkring med narkosgas och söver folk före de gör inbrott så det skulle jag inte lägga några pengar på. I mitt fall skulle de dessutom lägga sin onskefullt anskaffade gas i onödan då jag likt många andra resenärer redan bedövat mig med ett långt körpass under dagen och sedan toppat upp det med en öl eller två för sängdags ;)
Som andra skrivit så glöm inte att gasolvarnare monteras lågt nere vid golvet.
Här är en länk till den vi är nöjda med: KAMA Fritid

Mvh/Anders

Sån har vi också
 
Toppen