• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GARMIN nüvi 2597 borttagning av Pois

namvan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
22511
Medlemskap
2024
Under "Egna intresseplatser" ligger det gamla stellplatslistor från HBK och Husbilskompisar bl.a och jag undrar hur jag kan ta bort dom GPS:en.
Jag vill bara ta bort vissa intresseplatser och behålla dom som finns under Sparat.
Hjälp mig.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Garmins program "POI loader" (kan hämtas hem gratis från Garmin) kan kanske hjälpa. Det går att ta bort platser men jag vet inte om programmet duger för den detaljering du vill ha.

MVH
Hans
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.780
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Under "Egna intresseplatser" ligger det gamla stellplatslistor från HBK och Husbilskompisar bl.a och jag undrar hur jag kan ta bort dom GPS:en.
Jag vill bara ta bort vissa intresseplatser och behålla dom som finns under Sparat.
Hjälp mig.

Hvis du i sin tid lagde POI's ind via POI-loader, så skal du bruge den til at tage dem væk igen.

Hvis du i stedet har lagt Egne POI på et minneskort i GPS-en, så kan du bruge din PC til at fjerne de filer du ønsker at tage bort.

Men du kan ikke tage bort enkelte pladser. Du er nødt til at fjerne hele gruppen. Men dem som du har sparet på selve GPS enheden vil blive liggende på GPS-en, Når du tager de andre grupper bort.

Kig på dit minneskort ved hjælp af din PC, og hvis de ligger der, så er det nemt, ellers må du vende tilbage i denne tråd.
 

namvan

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
22511
Medlemskap
2024
Tack för svaren så då stänger vi tråden.
Det gick att ta bort bara Egna intresseplatser med POI loader.
Däremot försvann inte Husbilsklubbens platser, vet ej varför.
 
Toppen