• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin nüvi 2547: POI:s syns inte i kartvyn

T68

HBK Medlem
Inlägg
868
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Försöker bli kompis med den Garmin Nüvi 2547 som vi fick med husbilen och det går väl sådär (fan vad det känns gammalt när man är van vid gmaps :) ).
Har laddat över HBK:s filer för husbilsplatser och tömning. De syns på menysidan där man listar egna POI:s men när jag visar och rör runt på kartan så syns de inte. Någon menyinställning jag missat? Tacksam för assistans!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sitter du hemma i soffan eller vid köksbordet? I så fall brukar det inte visas för de visas bara under pågående navigering.

Mvh jocke
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
868
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tack för svar!

Satt vid köksbordet. Aha, så det kanske bara visas vid aktiv navigering. Får testa det. Men vore bra att se tex husbilsplater i närheten på kartan utan att behöva slå på navigeringen.

Jo, testade att zooma in allt vad det gick men såg inga inlagda platser/POI:s
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Tack för svar!

Satt vid köksbordet. Aha, så det kanske bara visas vid aktiv navigering. Får testa det. Men vore bra att se tex husbilsplater i närheten på kartan utan att behöva slå på navigeringen.

Jo, testade att zooma in allt vad det gick men såg inga inlagda platser/POI:s

Når du navigerer med et forudvalgt mål, så er det ofte bedst med automatisk zoom, og så zoomer kortet ud når der er langt til næste punkt hvor du skal svinge. Efterhånden som du nærmer dig næste punkt eller slutmålet, så zoomer kortet ind og på et tidspunkt vises dine poi's på kortet.

Hvis du barer kører med garmin tændt, så skal du oftets zoome lidt ind for at gå vist poi's. Prøv dig frem når du kører i et område hvor du ved at der er poi's
 
Senast ändrad:
Toppen