• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Dash 65W

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Hej.
Är det någon som använder denna Dash?
Är det en bra investering, vad har den för fördelar. Ser att den kostar ca 2500:- på nätet.

Lasse
 
F

Fd.16159

Guest
Jag har en Garmin Dash 55 vilken är mycket snarlik 65W. 65W har större bildvinkel än 55 men å andra sidan lägre upplösning på videon o stillbild.
Röststyrningen funkar bra och video och bilder sparas korrekt.
Enheten kan bli lite ljummet varm men inget oroväckande.
Lösningen med magnetfäste fungerar mycket bra.
Minneskortet som följer med funkar bra. Sätter man i annat kort är det noga med läs-skrivhastighet på kortet.
Som vanligt med Garmins programvaror fungerar det bra så länge man bara kör på som den levererades.
I samband med att jag skiftade till ett större SD-kort som uppfyllde läs-skrivhastigheter så ville inte uppdateringar av programvaran ske. Fick av och till vid uppstart meddelande om att kortet var felaktigt. Var tvungen att sätta i det medföljande kortet.
Det är möjligt att det var fel på kortet då det senare var monterat i en telefon kraschade.
Helt nöjd med funktion på kameran men orsaken till att jag köpte den är främst för att få fartkameravarningarna och de fungerar utmärkt.
Behovet uppstod då jag tröttnade på Garmin Camper 760 gps som åkte ut men ville fortfarande ha kameravarningarna och då blev den här lösningen bra för min del.

Bosse
 
Toppen