• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Jag undrar om det går att få så att man kan se återstående körsträcka i Garmin Camper 770. Tycker det är bra att få veta hur långt man har kvar, men jag kan inte hitta någon sådan funktion. På min förra GPS; Tomtom såg man hela tiden hur långt man hade kvar
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Dels kan du välja olika layouter på kartbilden.
Tryck på önskad "mätare" och välj: Höjd, fart, tid till destination, avstånd till destination och mycket mer.
 
Senast ändrad:

hakrol

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
4293
Medlemskap
2024
Fråga; Uppdateras ACSI och de andra ställplatserna automatiskt i Garmin 770.
//Rolf
 
F

Fd.16159

Guest
Fråga; Uppdateras ACSI och de andra ställplatserna automatiskt i Garmin 770.
//Rolf
Om du avser Garmins medföljande POI för ASCI och MHF så uppdateras dessa via Garmin Express när gps ansluts till PC.
Senaste ASCI o MHF är från 2019-01-18 på min Garmin 760 och det borde vara samma på 770. Verkar hänga ihop med när kartan uppdateras.

Avser du ASCI och andra ställplatser som finns här på Hbk så är det egen uppdatering som gäller.

Bosse
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Trots att det är Garmins egen sida, så är det flera fel i jämförelsen. Jag köpte en 770 nyligen, och började med att uppdatera både mjukvara och kartor över wifi...
upload_2019-4-11_19-11-7.png
(770 är högra kolumnen)
Såvitt jag vet är också de två andra funktionerna tillgängliga på 770, liksom ett antal andra i den kompletta listan där bara 780 är förbockad.
Jag har inte hunnit att prova den i praktiken ännu, så jag kan inte bli så exakt :)

/Ingvar
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Det enda som jag inte sett på 770 är :
Garmin Real Directions™ landmark guidance
Millions of Foursquare® points of interest
TripAdvisor®-betyg för intressanta platser
Route shaping through preferred cities/streets
Vägförhöjningar
Ja


och att den stödjer en back kamera till

Annars kan jag inte se någon skillnad kanske att dom har lite snabbare hårdvara inuti .
 
Toppen