• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 770 LMT-D "Ikoner"

Zeke

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
20749
Medlemskap
2022
Sv: Garmin 770 LMT-D "Ikoner"

Längst av alla föreningar som gäller fritid är det CC som gäller för mig. Dock för mig är det en "passiv" förening vilket innebär att jag betalar medlems avgiften och får nytt kort eller årsmärke varje år.
Att de dessutom har en hemsida och säljer produkter till förmånligt pris för sina medlemmar, det har jag totalt missat, så verkligen tack för den upplysningen!
Nu var jag in och kollade på CC's hemsida och kunde naturligtvis inte logga in och skickade ett meddelande om detta till admin .. men samtidigt sökte jag något om GPS och/eller Garmin, men det närmaste var lite snack från 2009!
Väntar nu på inloggningsinformation, men har Du mer information om detta så mottages den tacksamt ..
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Garmin 770 LMT-D "Ikoner"

Hittade vad som ser ut som en möjlighet att skapa en ikon direkt under "Vart"
Det kanske fungerar, eller inte, jag har inte kollat slutresultatet för det programmet jag använde kunde inte hantera bildlänkarna i Hbk2017, bilderna kommer inte med i den färdiga gpi-filen.
Tyvärr inget större framsteg, snedsteg kanske, men jag upplever bilderna som viktiga.

Detta gjordes i ett program, om det ska lyckas känns det som ikonen bör vara med som länk i filen och kan tas med av poiloader vid framställandet av filen.

Fortsätter att forska på det emellanåt.

mvh jocke
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Garmin 770 LMT-D "Ikoner"

Hittade vad som ser ut som en möjlighet att skapa en ikon direkt under "Vart"
Det kanske fungerar, eller inte, jag har inte kollat slutresultatet för det programmet jag använde kunde inte hantera bildlänkarna i Hbk2017, bilderna kommer inte med i den färdiga gpi-filen.
Tyvärr inget större framsteg, snedsteg kanske, men jag upplever bilderna som viktiga.

Detta gjordes i ett program, om det ska lyckas känns det som ikonen bör vara med som länk i filen och kan tas med av poiloader vid framställandet av filen.

Fortsätter att forska på det emellanåt.

mvh jocke

Hej Jocke!
Vi har en Garmin Camper 770 LMT-D. I den har jag lagt till en genväg till "egna POI" under meny "vart". Trycker man på den genvägen kommer man direkt till hbk17.
 

Bilagor

  • 2017-06-15 21.14.54.jpg
    2017-06-15 21.14.54.jpg
    3 MB · Visningar: 22
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Garmin 770 LMT-D "Ikoner"

Hej,
Ja den har vi koll på, frågan och funktionen vi efterfrågar är egna ikoner en nivå upp med tex Husbilsklubbens logga samt dess ställplattser i, att MSN kan lägga in egna poi är inga problem
 
Toppen