• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 660

F

F.d. 12360

Guest
Hej

Lyckades av misstag lägga in bordatlasen tre ggr. Hur gör man för att sudda i gpsen.

Har varit inne och kikat på innehållet men har inte lyckats att hitta dessa poi´s

Mvh Hans
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660

Hejsan
Jag har för mig att när man lägger in något nytt så suddar han ut allt som fanns där tidigare.
Så det borde bara finnas en omgång av det du lagt in.
MVH KEJO20
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Garmin 660

nja

det ligger fortfarande 3 st bordatlas kvar. Däremot när jag la in speedcameras suddades 10380 andra platser bort
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Garmin 660

Hej

Använder du poiloader när du lägger in?

Gurra
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Garmin 660

japp men inte ser jag någon kryssruta längst upp som man skall markera
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Garmin 660

Hej skall ta med min till jobbet imorgon ock lägga i för semestern återkommer då om det inte har löst sig för dig.

ha de
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Garmin 660

Hej!
Det är 'svårt' att förstå sig på inkopierings tekniken för Nuvi 660.
Som bif. bild har jag gjort ... det är riktigt att allt suddas vid POILoader överföring, därför måste all info ligga i samma mapp (i mitt fall kallad POI) och varje fil ha ett eget namn SAMMA för bmp (ikoner) och csv (positioner) för att det skall fungera. Ex. fartkamera.bmp - fartkamera.csv.
Däremot har jag inte fått några varningssignaler för fartkameror än under våra resor ... har frågat Svenska Garmin varför, men de behagar ej svara på min fråga.

Klarar inte av att bif bild men hoppas ni förstår ändå.
//kaj
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Garmin 660

Morning

Stressade iväg och glömde Gps-n hemma

Hanbjo Testa och lägg in på nytt, dum fråga har du skapat nya mappar genom utforskaren så funkar inte det vad jag vet.

hej Esse-Bo När du lägger in filerna genom poiloader får du en fråga om du vill ha varning på dom och från vilket avstånd.

Testa på:)
 
F

F.d. 18338

Guest
Sv: Garmin 660

hejasan Gurra
Du har antagligen lagt in poisen på favoriter är det så!
Gör i så fall följande koppla in dig på datorn Gå till lokal disk c,garmin Nüvi,
Garmin,Gpx.Där heter filen current gpx, öppna den radera det du vill.
Hoppas de hjälpte dig
wasa
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Garmin 660

Hej Wasa mitt funkar perfekt, har lagt in det som favorit som du menar där har jag allting En del har jag laggt in varning på ex fartkameror och polisens kända laserplatser.
Det är hanbjo och Esse-Bo som har problem.

Mvh/Gurra
 
Toppen