• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

garmin 660 galen

F

F.d. 12360

Guest
Nog för det är tidigt på morgonen men min garmin har fått fnatt.
Står norr om Hamar i Norge och skall åka till brettevilles gate i Oslo.
Nu vill navigatorn att jag skall åka till Gbg ta färjan till Danmark sen vidare tillbaka till Norge och Oslo.

Nu har jag förbjudit min lilla vän att åka färjor men likt förb***t tar han denna vägen.

Finns det någon med en bra förklaring ?? :wub:
 

Bo Eliasson

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Lerum
HBK-Nr
192
Medlemskap
2024
Sv: garmin 660 galen

Finns det någon bra förklaring till detta fenomen. Det är tråkigt att man inte kan lita på en GPS från Garmin. Se på mitt inlägg om "Dålig GPS" där har jag samma problem via Helsingör och Köpenhamn.
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: garmin 660 galen

Måste i ärlighetens namn berätta att den har funkat alldeles perfekt genom hela Europa.
Jag har den inställd på kortaste tid och ibland vill den leda in oss på mindre vägar speciellt i Norge. Då är det bara att köra vidare så räknar snabbt Doris ut en ny rutt.
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: garmin 660 galen

Problemet löst!! Jag nollställde alla föregående inställningar. Allt fungerar nu ua. :)
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: garmin 660 galen

Hur gjorde du det?
Tog du bort alla tidigare körningar?
Eller nollställde du hela maskinen?
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: garmin 660 galen

Nollställde bara navigationssidan. Men ibland behövs det nog en Norsk reset. :yes:
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: garmin 660 galen

Det blir galet ibland ,det kan jag bekräfta.Härom dagen var jag i Borås.När det
var dags att åka hem till Halmstad så valde jag "Hem" och Garmin valde det närmaste vägen genom Göteborg.Jag upprepade med en ny adress den här gången att skriva Halmstad och gatu adress men Garmin var lika envis som föra gången dvs . genom Göteborg.Tur att man visste vilken närmaste väg går till Halmstad.
Perrovski.
 
Toppen