• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garantifrågor för KABE-bilar

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: FAIAT DUCATO 2013 800 mil
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0 180 hk
Årsmodell Chassie: 2013
Husbilsfabrikat: Kabe
Husbilsmodell: KABR 750 T
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2013
Ämnesområde: Ospecificerat
Jag efterlyser erfarenheter av hur KABE efterlever deras eftermarknad och hur de åtgärdar garantianmärkningar.
Jag lämnade in min husbil för över två månader sedan med en garantifråga om mitt tyginnertak i bildelen som anmäldes till KABE. Återförsäljaren säger sig inte få något gensvar av KABE i Tenhult??? Likaså fanns en fläck på en av gardinerna som fotograferades av återförsäljaren och skickades vidare till KABE. Jag har garanti på bilen som blir ett år först i april 2016.
Har läst att andra haft problem med garantiåtgärder - kan det vara så???

Hälsar
Ola
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Jag har haft problem med bodelspanelen vid två tillfällen. Men det har inte varit några problem med att få den utbytt ( garantiåtgärd då min bil är knappt ett år). Kabe i Tenhult har skickat nya med kort leveranstid, några dagar.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
990
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Kanske lite utanför ämnet eftersom jag inte har en Kabe men jag har haft stora problem med att den verkstad som skulle reparera min husbil sade sig inte få reservdelar levererade trots att de tjatat flera gånger på leverantören. Efter lång tid tröttnade jag och kontaktade själv leverantören för att få veta hur långa leveranstider de har. "Några dagar" blev svaret. Då bytte jag verkstad och se, den nya verkstaden fick delarna levererade direkt. Så det är inte alltid hos leverantören felet ligger, även om verkstaden påstår det. Kan det vara så i ditt fall också?

Lycka till.
 

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Hej!
Nej, det är inte fråga om leverans av reservdel utan KABE i Tenhult svarar ej återförsäljaren på hur de ska åtgärda felet "Skrynkligt tyg i taket ovanför passagerarstolen"
Återförsäljaren hat haft upprepade kontakter med KABE som säger att de ska titta på mailet och återkomma men de hör inte av sig!
 

stasond

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
8066
Medlemskap
2021
Vi har en Kabe 810 2014 och som det alltid är så är det småfel, garantiåtgärder som skall fixas efter en tid på en ny bil. Vi har köpt våra husbilar på Caravanhallen i Haninge och de har ställt upp till 110% och åtgärdat alla småfel och skavanker. Min uppfattning är vilken återförsäljare man har köpt bilen av.
 

stasond

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
8066
Medlemskap
2021
Olaadria skrev:
Vår återförsäljare har fixat alla småfel också men nu behöver dom svar av KABE hur de ska åtgärda felet som inte återkommer med lösningen!
/Ola

Tråkigt att återförsäljaren inte kan få tryck på KABE. Om du är med i KABE husbilsklubb kanske du kan söka svar hur andra har gjort som inte känner sig nörjda med KABE´s bemötande.
 
Toppen