• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gammal Truma Combi blir som ny

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Citat:
Har du en Truma combivärmare så kan du nu uppgradera den. Trumas värmare tillverkade efter 2007 går nämligen att komplettera och plötsligt får du ett flertal nya funktioner.

Den senaste Combi-värmaren från Truma har fått ett stort antal nya funktioner. Men du som har en äldre Truma Combi-värmare i ditt fordon har också chansen att ta del av dessa extra komfortfunktioner. Truma erbjuder nämligen uppgradering av alla produktserier av Combi-värmaren sedan 2007. Det handlar helt enkelt om att montera in manöverenheten CP plus och byta ut värmarens styrkort, säger Trumas projektledare Stephan Koch.

Kunden får den nya LCD-manöverenheten Truma CP plus inklusive 12 V-anslutning och 6 m manöverenhetskabel samt en återförsäljares eller servicepartners hjälp att byta styrkort.

- Vi är angelägna att säkerställa att monteringen sker med hjälp av fackman, poängterar Stephan Koch.
Kompletteringen kan vara av intresse också för kunder med nya fordon. I modellerna för säsongen 2013/2014 används redan den aktuella Truma-värmaren.

- Vissa tillverkare monterar emellertid fortfarande in den gamla analoga Combi-manöverenheten i sina fordon, säger Koch och fortsätter:

- Kunderna har då visserligen en ny Combi-enhet med nytt kort i fordonet men kan inte komma åt de nya funktionerna med den gamla vridknappen. I detta fall behöver man bara komplettera med LCD-enheten, inte kortet, för att kunna utnyttja alla komfort- och trivselfunktioner som följer med den nya Combi-generationen.

Oavsett om du har en äldre befintlig enhet eller ny Combi med gammal manöverenhet finns det anledning att kolla in den här uppgraderingsenheten. Den nya manöverenheten Truma CP plus kommer att finnas ute i fackhandeln från september 2013.

verpackung_bedienteil_cp_plus.jpg
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Gammal Truma Combi blir som ny

Detta har jag väntat på...hopplöst att hitta rätt läge på ratten för att få rätt temperatur...
Kostar det inte en förmögenhet så vill jag ha denna!!
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Gammal Truma Combi blir som ny

:)Hei.

Kan noen hjelpe?? Tatt kontakt med Truma i Norge for å undersøke pris
på bytte til den omtalte manøverenheten Truma LCD / CP Pluss.

De hadde ikke engang hørt om den nye løsningen????

Kan du Knarrevik, eller andre, fortelle meg hvor jeg kan finne nærmere opplysninger?

På forhand takk :)

Beste hilsen Atle/Regent
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Gammal Truma Combi blir som ny

ringde truma ca 3000kr med ett nytt styrkort ,mvh håkan


jag ringde truma service, dom skall höra av sig efter ELMIA, detta var en service firma i Göteborg, som ligger på Ringön (Hisingen) jag återkommer med mera uppgifter senare, för jag skall byta så man ser vad det blir för temp som man ställer in .Med vänlig hälsning Håkan
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Gammal Truma Combi blir som ny

Vi har beställt en och får den monterad den 25:e.
Passar på att få en bättre plats samtidigt så man slipper ligga på knä mer för att justera inställningarna.

Hälsningar,
Nana o Nisse
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Gammal Truma Combi blir som ny

Du får gärna återkomma med hur det blev och vilken firma som gjorde det. Är också sugen på en sådan.

Det är RIPS i Tomelilla som ska göra det och vi återkommer med bilder på det när det hela är klart. Du får dock vänta en månad eftersom vi lämnar in husbilen och tar semester i 4:a veckor utan husbil :D
Hälsningar,
Nisse och Nana
 
Toppen