• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Galileo Pro app

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har provat att ladda ner Galileo appen på Paddan. Slog till med Pro varianten a 45:-. Verkar bra. Har tröttnat på Maps me som strular och inte vill uppföra sig i min lite äldre Padda. Lätt att få olika färg när man laddar ner, bara att bestämma före den aktuella laddningen. Offline kartor en fördel i jämförelse med POIviwer. Någon annan som testat.
Har laddat ner HBK2017, Tömmninhaplatser, Svenska campingar, Danska hamnar, Danska campingar och ett antal Brittiska POifiler.

image.png
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Galileo

Intressant! :)

Jag har tittat på den men jag tror inte att jag testat den.
Har du sett om Galileo samarbetar med några navigeringsappar?

mvh jocke
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Galileo

Enligt uppgift så är inte Galilleo i full drift förrän 2019 om det nu stämmer, det har varit uppskjutet ett flertal gånger tidigare, det som körs nu har inte full täckning med satelliter så det anses bara som provdrift.
När Galilleo kommer i full drift så lär det bli överlägset både GPS och Glonass.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Galileo

Hm, den galileo som Kalleiviken skrev om är en app med nedladdningsbara kartor.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Galileo

Intressant! :)

Jag har tittat på den men jag tror inte att jag testat den.
Har du sett om Galileo samarbetar med några navigeringsappar?

mvh jocke
Tydligen är navigering på gång i Galileo Pro app, se svar som jag fick när jag mailade en fråga om detta.

We’re launching Galileo for Android with navigation enabled right now. iOS version should be ready in a week.
 
Toppen