• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göteborgsförslaget, Ställplats vid nya varvet

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
...och kommentera gärna med bra argument. Jag har läst många fina kommentarer och om vi har tur, då får vi en bra och centralt belägen ställplats som ALLA kan ha nytta av.

Nya varvet ligger på cykelavstånd från centrala delar av staden och man slipper bl.a. trängselskatt om man kommer söderifrån. Området är lugnt och att det finns båthamn, restaurang(er), t.o.m. SMHI på området och alltid folk som promenerar/cyklar, det ger även en trygghetskänsla att lämna husbilen på en bra plats. Icke cykelburna kan ta buss in till staden och unna sig en (och annan) kall öl till ”ät 2 och betala för 1” på nån av hundratals trevliga restauranger...

Välkommen till Göteborg vad som än händer med ställplatsen!
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
205 just nu. Superbra! Dock, fler röster gör det hela bättre. Låt antalet aktiva medlemmar, ca 15000, avspegla önskningen att skapa en ny central ställplats i Göteborg.
Gå in och rösta, det kostar en liten registrering, det är allt. Jag bor visserligen i Göteborg, men jag vill ändå ha en eller flera nya ställplatser i stan.
Tack på förhand att du röstar.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Förtydligande om vad Göteborgsförslaget handlar om:

Göteborgsförslaget

Har du en idé till politikerna om hur vardagslivet i Göteborg kan bli bättre? Lämna ditt förslag här. Du kan också kommentera och rösta på andras förslag. Förslag som får minst 200 röster kommer, efter att 90 dagar har gått, att tas upp av ansvarig nämnd och beslutet publiceras synligt för alla. Välkommen till Göteborgsförslaget!

Det som nu har hänt är att ”någon” har föreslagit Göteborgsnämnden att uppföra en ställplats vid en plats som kallas för ”nya varvet”, vilket troligen kommer att granskas av nämnden efter slutdatumet för förslaget 2019-09-04, eftersom förslaget redan har fått minimum av 200 röster. Varje ytterligare röst gör förslaget ännu ”starkare” och kan leda till att förslaget går igenom och att staden blir rikare med en ny ställplats för oss husbilister.

För att kunna rösta, du är tvungen att registrera dig på Göteborgs stads hemsida där du inte krävs på någon information som kan skada dig på något sätt. Det som staden vill undvika helt enkelt är oseriösa dubbelt-röstare av anonyma personer...

Så om du känner för att det vore bra för dig, eller vill stötta oss andra som är FÖR att det blir en ställplats i Göteborg, vänligen följ den utlagda registreringstråden i inlägget #1, eller här. ...och TACK från alla oss 206 st. som redan har röstat!
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Missa nu inte detta tillfälle, att verkligen försöka påverka politikerna i Göteborg.
När tiden runnit ut för röstningen, så är denna helt unika möjlighet förbi... att få göra din röst hörd.
Sedan går det inte att komma med inlägg om att "inget görs för att ordna ställplatser för oss med husbilar".
Vi måste nog visa lite intresse själva också ;)
 
Toppen