• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gör inte Mechanum service på husbilar?

Saxman

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lomma
HBK-Nr
4376
Medlemskap
2021
Eftersom det är dags för årsservice på husbilen (Ford Transit-chassi) så tänkte jag för första gången testa Mechanum. Genom åren har jag fått rabatterbjudanden från dem knutna till min husbil, men hittills inte utnyttjat dessa.
Så, jag la in mina uppgifter i deras webbsystem och fick en stund senare ett mailsvar med prisuppgift som naturligtvis var helt fel eftersom min bil bara går max 400 mil per år (de ville ha 8350kr).
Därför ringde jag upp dem och talade om vilka serviceåtgärder enligt Ford's aktuella serviceschema för min bil, jag ville skulle inkluderas (huvudsakligen byte av oljor, filter och bromsvätska) och önskade ett pris för dessa åtgärder.
Övriga åtgärder och inspektioner gör jag enkelt själv och har dessutom vägassistans-garanti i min försäkring.

Efter en diskussion med en handläggare som behövde rådfråga sin kollega, fick jag beskedet att Mechanum aldrig servar husbilar, inte på någon Mechanum-verkstad i Sverige !!!

Stämmer detta verkligen - eller var det ett svepskäl för att undvika en potentiell (besvärlig) kund ???
Någon annan som har servat på en Mechanum-verkstad??

De servar ju transportbilar på samma chassi och som även är högre och större än min husbil.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
När jag hade en Ford körde jag till Rask&Björk i Billesholm. En utmärkt verkstad.
Mechanum vet jag inget om, verkar stort.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
aldrig hört talas av denna verkstad, det är inte så att du menar Mekonmen. Dom gör service på husbilar
 
Toppen