• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Går ej tanka fullt med betalkort

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Har under ett antal år retat mig på att det finns en spärr på mitt Visa betalkort. Det går nämligen inte att tanka för mer än 800kr, pumpen stannar.

Har talat med Inge Jonsson som äger mackkedjan Oljeshejkerna och de hänvisar till banken. Handelsbanken säger att det är oljebolagen som har spärrat.

Vad att göra?
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Går ej tanka fullt med betalkort

Har endast råkat ut för denna begränsning i Sverige är tydligen på alla stationer andra ställen har ja fått full tank.

Men det har inte varit nå stort bekymmer får tanka lite oftare.

/Leif
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Går ej tanka fullt med betalkort

Detta händer då och då, både i Sverige och i Norge. Senaste gången var uppe i Laxälva på väg mot Nordkap. En mycke irriterad "Adolf" började tuta när han tyckte det tog för lång tid. Sådant gör mej sur. Jag gick på dass innan jag körde undan, han blev väldigt arg. Då var jag inte sur längre.
Ett gott skratt förlänger käften.

uno

Lakselva heter de ju. Glömde komma ihåg d.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Går ej tanka fullt med betalkort

Begränsningen gäller på vissa mackar, ex vis Preem vill inte sälja full tank. Lite fånigt då om ma nu stulit ett kort och lyckas tanka för 800kr, och sen tankar en gång till (vilket tjyven säkert kan bemöda sig), så är det bara oss "vanliga" som drabbas av krångel.

"gamla" bensinkort finns väl knappast längre, utan alla går via kontokortskedjorna och därmed tankar man vart man vill ändå, sen att folk åker omvägar för några ynka ören i lojalitetsrabatt säger väl mer om oss.... :swoon:
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Går ej tanka fullt med betalkort

Varför reta upp bakomvarande bilister som vill tanka medan du går på toa. Flytta bilen innan toabesök så slipper du kanske egna och andras sura miner.

Han var inte sur för att jag gick på toa utan för att det tog lite exta tid att ladda om med kontokortet igen. Tycker du att det är OK att vara så stressad att framförvarande inte hinner tanka färdigt???

uno
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Går ej tanka fullt med betalkort

Har under ett antal år retat mig på att det finns en spärr på mitt Visa betalkort. Det går nämligen inte att tanka för mer än 800kr, pumpen stannar.

Har talat med Inge Jonsson som äger mackkedjan Oljeshejkerna och de hänvisar till banken. Handelsbanken säger att det är oljebolagen som har spärrat.

Vad att göra?

:):)

Använd visakort istället
 
Toppen