• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fungerar det med vanliga GPS'en?

F

F.d. 15874

Guest
Är lite sugna på att prova detta med geocaching och har kommit så långt att vi reg på .com sidan och tagit del av koordinater av cacher nära hemmet här i Åstorp.

Men..och nu kommer men'et, jag lade nog in koordinaterna i fel format först och vi kom nog nära målet ändå men ändå så undrade nog bonden lite när vi vände bakom hans skördetröska på gården (om han nu såg oss vilket Per inte hoppas på) Sen lade jag in dem i rätt format,tror jag iaf, men det verkade bli lite tokigt ändå då vi hamnade på en liten ynka skogsväg. Eftersom Per redan var lite upprörd över bondgårdskörningen:eek: så vågade jag inte låta honom fortsätta på skogsvägen utan vi körde hem istället för att läsa på lite till.

Frågan är nu..fungerar det att geocacha med vår vanliga GPS, en Garmin Nuvi 760, eller måste man ha en handGPS och speciella kartor? Eller vad krävs? Vi har nu hört lite olika bud om detta och nyfikenheten är fortfarande rätt stor.

//Agneta
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: fungerar det med vanliga GPS'en?

Hej!

Vi har använt en vanlig Garmin 765 och det är inga problem. Den är väl inte helt exakt men även om det skulle fela på ett par meter så brukar det inte vara något problem om man läst den ev ledtråden som finns till "skatten".

Hälsningar
Kicki
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: fungerar det med vanliga GPS'en?

TAck för era svar, är väl bara att ut och prova igen och hoppas på bättre tur ( eller skicklighet kanske det är :rolleyes:)

//Agneta
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: fungerar det med vanliga GPS'en?

Det vi brukar göra när vi använder "bilGPS" är att försöka lista ut rimlig parkeringsplats, låta den guida oss dit och sedan byta läge till gång istf. bil (de flesta Garmin har olika inställningar för om man går, åker bil eller cyklar t.ex.)

//Markus
 
Toppen