• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Funderingar och frågor om VW California T4

F

F.d. 54714

Guest
God eftermiddag.

Vi i den lilla familjen har bestämt oss för att skaffa fritidsbil som både kommer att användas som andrabil under sommarhalvåret, campingbil och surf-/aktivitetsbil. Efter att ha besökt några husbilshandlare och läst löpmeter av forum så har vi siktat in oss på en VW California T4, vilken vi tror är en bil som skulle passa bra in i kravspecen och funka rent ekonomiskt. Det prekära i situationen är att vi aldrig sett en sådan bil i verkligheten. Forum, bilder och recensioner är en sak och verkligheten en annan...
Begagnatmarknaden på Californior verkar ju inte vara särskilt stor i Sverige så import från Tyskland känns just nu som det rimliga alternativet. Men innan jag bokar enkelbiljett till södra Tyskland vill vi gärna kika på en liknande bil hemma i Sverige.
Så då till frågan: Finns det någon vänlig själ som äger en T4 California som har möjlighet att låta oss komma och kolla på den? Vi bor i Linköping men kan röra oss ganska långt i landet för en titt, hellre än att stå som ett fån nere i Tyskland och upptäcka att bilen känns fel..=) Kaffe, folköl eller choklad erbjuds givetvis som kompensation. Om någon önskar avyttra sin California är det givetvis också intressant.

Med vänlig hälsning, David och Elin
 
Toppen