• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukttest Sunlight, södra Stockholm?

F

Frudden

Guest
Någon som känner till någon husbilsverkstad som är godkänd att göra fukttest på en Sunlight och ligger söder om Stockholm?
Caravanhallen, i Haninge och Södertälje, tar bara emot fordon som de själva har sålt.

Solhem Husbil i Bålsta säger att bilen måste stå inomhus i 24h innan testet görs, medans Caravanhallen har drop-in (för sina kunder...). Vad gäller för ett fukttest?


// Fredrik W
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Fukttest Sunlight, södra Stockholm?

När vi hade Sunlight så testade Tumbo husvagnar i Eskilstuna det och bilen behövdes inte stå inne ( gjorde testet i november varje år)ett tips innan mätning om du har gummimatta på garage golv lyft dän det några dagar innan och även när du vinterförvarar bilen ..det bildas kondens under mattan när det är kallt ute.
 
F

Frudden

Guest
Sv: Fukttest Sunlight, södra Stockholm?

Glömde Tumbo - trots att jag var där i helgen. Har bokat in mig, och inte skulle den stå där i 24 timmar inte.

Tack för tipset om golvmattan!


// Fredrik W
 
Toppen