• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FUKTPROTOKOLL EFTERLYSES!

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Jag behöver hjälp med att komplettera min utredning om fuktkontroll av husbilar med ytterligare mätprotokoll främst från Svensk Bilprovning AB allt sedan de startade att kontrollera 2016.

Av protokollet skall framgå:

  • Företaget som utfört mätningen
  • Instrumentet man har använt
  • Uppmätta värden
  • Helst husbilens fabrikat och modell
  • Man inte nödvändigtvis bilens registreringsnummer
Notera att alla protokoll enligt ovan är välkomna, såväl de med liknande uppgifter som andra från samma bil olika år.

Protokollen kan antingen läggas ut i denna tråd eller skickas till mig genom funktionen ”Starta en diskussion”
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Märkligt nog (?) har jag inte fått in ett enda protokoll till min mer än årslånga utredning som jag i ett tidigare
inlägg berättat berör alla husbilsägare negativt och pekar på en präktig skandal.

Åtminstone någon borde kunna bistå mig med ett aktuellt protokoll från Svensk Bilprovning och helst även med en beskrivning av vad man varit ögonvittne till.
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Bilprovnings fuktkoll liksom gasoltest är bortkastade pengar,gör kontroller hos företag som är godkända av tillverkaren samt använder rätt metod.
Hej,
Ja, det är en tanke men det är inte alla som känner till att Bilprovningen inte ersätter den årliga testen som tillverkaren kräver. Dessutom förordar man i tidning "Husbilen test" att man använder "opartiska" Bilprovningen.

För övrigt använder i stort sett alla samma instrument och metod som Bilprovningen. Men det skyltar man inte med på samma sätt utan blir väldigt förtegna när man ställer närgångna frågor.
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Kan du vv länka till den tråden?
Hej Michael,
Jag har upptäckt att jag varit oartig och inte svarat på din fråga.
Utredningen om fuktkontroll i husbilar som vid pass innehåller över 700 filer bestående av mejl, manualer, diagram, protokoll, intervjuer mm är inte publicerad på HBK av skäl som jag angett i inlägg nummer 21 i Irrelevanta svar på frågor!.
De alternativa medierna jag har varit i kontakt med förstår inte den för en tekniker relativt enkla principen så man backar. Och mitt avslöjande är så otroligt att till och jag som har svart på vitt har tvivlat.
"Det är en sak att ha rätt, men en helt annan att få rätt"
//Conny
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Vi har nå 2 verktøy hvor forfatter får kontroll over kommentarer. Bloggen og Artiklar, utredningen burde fungere som en artikel, selv om blogg også kunne benyttes.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Vi har nå 2 verktøy hvor forfatter får kontroll over kommentarer. Bloggen og Artiklar, utredningen burde fungere som en artikel, selv om blogg også kunne benyttes.
Hej Knut,
Jag har diskuterat Artiklar med Robert110 och funnit att det "stupade på" att någon/några först måste bedöma den som kvalificerad genom att sätter sig in i ämnet och kanske även kolla mina källor. Vilket jag välkomnar, men inte kommit vidare med HBK som vore naturligast.
//Conny
 
Toppen