• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frostsäkerhetsventil Dethleff Magic Edition 2012

F

F.d. 55912

Guest
Hej
Bytte husbil i somras från en Sunlight till Dethleff. Har Alde 3010 värmesystem och letar med ljus och lykta efter säkerhetsventilen för att tömma varmvattenberedaren men hittar ingen ventil. Finns ingen i anslutning till värmaren under sängen. Nån som har en aning om var den kan sitta.
Göran
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Frostsäkerhetsventil Dethleff Magic Edition 2012

Så här ser debut på min Dethleffsklubben Magic från 2014.
Det är den blå avlånga "ratten" som skall vridas för att tömma varmvattenberedaren.

Kjell
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Visningar: 32
F

F.d. 55912

Guest
Sv: Frostsäkerhetsventil Dethleff Magic Edition 2012

Ok, jag får kolla när jag kommer hem. Tycker jag har kollat överallt runt värmaren men jag kan ju ha missat den.
Tack så länge. Uppdaterar hur det går :)
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Frostsäkerhetsventil Dethleff Magic Edition 2012

Hej. Jag har en 09 dethleffs 6501 med Aldevärme. Avtappnings kranen finns under dubbelsängen på bilens högra sida. Den är gul och man ska"vika upp" den så rinner vattnet ur beredaren under bilen. Bör kolla att det rinner så inte någon luftbubbla hindrar. Din bil är ju nyare så det kanske inte hjälper dej. Se det som ett försök till hjälp som dom andra. Ha de bra.
/sören
 
F

F.d. 55912

Guest
Sv: Frostsäkerhetsventil Dethleff Magic Edition 2012

Tack alla husbilskompisar för alla tips. Jag gjorde som så att jag hasade in under och registrerade var dräneringsslangar kom fram. Utifrån det så lokaliserade jag var den borde finnas. Och vips! Där var den. Långt fram i den lilla luckan på höger sida av sängen. Var där och kollade tidigare men missade den. :spinny:Du var på det, Sören. :)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    888,7 KB · Visningar: 23
Senast redigerad av en moderator:
Toppen