• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Froli bäddsystem

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Froli bäddsystem

Har Froli i alla sängplatser i vår bil. Riktigt bra grejer.
Det bästa är att sovytan kan anpassas med dom lite mjukare (ljusblå) plattorna just där man tycker det passar bäst.
Vi har satt dom från höfterna och upp mot axlarna vilket gör att man ligger mera på mitten på madrassen.
Vill man kan man också sätta i röda små plattor i centrum på dom blåa för att stumma upp hårdheten.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.653
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Froli bäddsystem

Froli är hittills det bästa liggunderlaget (plus madrassen förstås).
Bara att gratulera till ditt beslut (och arbete)
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Froli bäddsystem

Lycka till med installationen.
Var kan man köpa Froli bäddsystem?

Hälsningar Kenneth
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Froli bäddsystem

Även jag har haft sådana funderingar för alkovsängen. Men eftersom jag utgått från att fjäderelementen måste skruvas fast i underlaget så har jag avstått, eftersom underlaget i alkoven består av sandwich med glasfiberyta; inget jag vill sätta skruvar i.
I stället har jag av dels en ca 10 mm tjock distansväv och två kallskumsmadrasser med olika bärighet ändå lyckats få till en gudomligt bekväm säng. Men detta bygger ju betydligt mer på höjden än vad Froli och en madrass skulle göra.

aake
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Froli bäddsystem

Har Froli + kallskum i vår bil. Froli är inte fastskruvad i underlaget, fjäderelementen sätts i ett underlag som är anpassat efter sängens storlek och där ligger löst. Detta syns bra på Roland o Violas bild.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Froli bäddsystem

aake i din bil kan Froli legges løst under en madrass, på min Flair var hele rammen sikret med 2 små skruer som ikke trengs. Jeg la selv inn i min forrige og der brukte jeg ingen festing og det flyttet seg ikke på 7 år.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Froli bäddsystem

Jag har häftat fast underlagsnätet i ribborna, och satt ett par skruvar ute i kanten för att hålla kvar fjäderpaketet - kanske onödigt men halva sängen kan fällas upp (gör vi ibland för att komma åt saker längst in i garaget utan att behöva plocka ut allt - bara lucka på ena sidan av garaget).
Underlagsnät behövs bara om man inte har slät sängbotten - vi har ribbor.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.820
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Froli bäddsystem

Jag har också lagt in Froli Star i vår säng. Vår säng ar av samma typ som Roland och Violas så jag kopierade Rolands lösning rakt av. Har också provsovit ett par nätter. Suveränt! =)

Tack Roland och andra för tipset!
:-/<rister
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Froli bäddsystem

Inköpte detta system då min fru tyckte att sängarna var obekväma samt att hon har ryggproblem. Jag och min11 åriga son monterade dessa direkt på ribbotten och la på originalmadrassen. Jag och min fru sover numera superbra och systemet är värt varenda krona! Vi behövde inte använda något nät.
 

håkan66

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14998
Medlemskap
2024
Sv: Froli bäddsystem

Funderar på att skaffa dessa
Hur är det att montera utan det gröna nätet
eller finns det något annat nät man kan använda

ligger det still/glider mellan ribborna utan nätet ?
behöver man några extra delar vid kanterna

ska eventuellt montera dessa på
en nedsänkbar säng på T67 -2014
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Froli bäddsystem

Har hatt 2 biler med Froli, ingen med nett. Selve plastrammen for fjærene holder som regel om det ikke er ekstrem avtand mellom spilene i sengebunnen.
 
Toppen