Från München - Traviso tips om resväg

Tråd startad i 'Under Markisen' av Lassej, 12 Maj 2019.

1. Lassej

Lassej HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Kävlinge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9593
    Vill inte åka motorväg i Österrike. Skall köra från München till Treviso i Italien. Något tips om en bra och trevlig väg, bilen väger 3.8t

2. Tabbe

Tabbe HBK Medlem

Kommun:
    Ragunda
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27023
    Goof morning, the last time we drove to Venice, we drove Salzburg to villach, but still used some of the motorways to avoid mountain driving,but drove mostly national routes, the same in Italy using mostly the super strada routes known as SS .Other routes you may think of using ,is Basel to chiasso, again using mostly national routes, or France then using mountain route simplon into Italy a lovely scenic route, what ever route you decide ,enjoy your travels, regards Alf.

brogu och Lassej gillar detta.
  3. Birglas

Birglas HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1672
    brogu, Tommy-59 och Lassej gillar detta.
  4. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Jag hade kört såhär för att undvika motorvägar i Österrike. Vägen genom Österrike har jag kört för många år sedan med VW buss ner till Lienz men inte den sista biten. Var en del backar och kurvor om jag minns rätt men annars helt ok att köra. Österrike är så vackert om man tar sig tid att uppleva det.

Bifogade filer:

Tabbe och Lassej gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.